رییس ندامتگاه کاشان گفت: سه نفر از اتباع خارجی محکوم به قصاص در این ندامتگاه به طور همزمان با بخشش اولیای دم از اعدام نجات یافتند.
کد خبر: ۹۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 06 January 2021

محسن محبوبی افزود: این سه تبعه خارجی سال ۱۳۷۶ برای سرقت وارد یک منزل شده و هنگام فرار دست و دهان ۲ بانوی سالمند ساکن در منزل را بستند که منجر به قتل آنان شد.

وی ادامه داد: تلاش‌های انسان‌دوستانه مجموعه قضایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با جلب مشارکت نیکوکاران برای تامین ۴۲۰ میلیون تومان و صلح بین طرف‌های دعوا، به صلح و اصلاح ذات‌البین منجر شد و امید است محکومان پس از فرایند قانونی به آغوش خانواده بازگردند.

به گفته وی، آزادی متهمان خبر خوشایند و مسرت بخشی است اما این موضوع از منظر انسان‌شناسی جای تامل و درنگ دارد و باید برای افراد جامعه به ویژه نسل جوان در فضاهای فرهنگی از جمله مسجد، حسینیه، مدرسه، دانشگاه و فرهنگسراها تبیین شود. 

رییس ندامتگاه کاشان اظهار داشت: سه جوان برای رفع مشکل اقتصادی خانواده خود مسیر اشتباهی را انتخاب کرده و اقدام به سرقت می‌کنند، سپس با دومین تصمیم اشتباه دست و دهان صاحبان مال را می‌بندند و فرار می‌کنند که به مرگ ۲ نفر ختم می‌شود، از این رو مهارت‌های تصمیم‌گیری را باید به همه افراد جامعه آموزش داد.

محبوبی افزود: مشارکت شهروندان برای آزادی زندانیان ریشه در تاریخ و تمدن ایرانی و آموزه های دین مبین اسلام دارد، در حالی که در سایر کشورها چنین رفتاری چندان مرسوم نیست، به طوری که بر اجرای صرف قانون تاکید دارند و به انسان دوستی، مهربانی، بخشش و گذشت معتقد نیستند.

وی با تاکید بر اینکه بخشش فراگیر باید در گستره جهانی مورد توجه قرار گیرد که بدون تبعیض شامل اتباع نیز می‌شود ادامه داد: این موضوع در ایران باید با رفتار کشورهای مدعی حقوق بشر نسبت به اقلیت‌ها و رنگین پوستان مقایسه شود؛ افرادی که با همه شایستگی‌ها و خدماتی که به کشور میزبان ارائه می کنند، اما از حقوق اولیه شهروندی بی نصیب هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار