مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در خصوص وضعیت مصرف گاز در استان گفت: مصرف گاز طبیعی در این روز‌ها در بخش خانگی به شدت افزایش پیدا کرده، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.
کد خبر: ۹۳۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰ 06 January 2021

سید مصطفی علوی افزود: با توجه به اینکه در سردترین روز‌های سال هستیم مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در بخش خانگی افزایش حدود ۱۴ درصدی داشته و این میزان مصرف حدود دو برابر و نیم بخش صنعتی استان است.
وی گفت: با این وضعیت مصرف کنونی، از مشترکان استان درخواست می‌شود که با توجه به نیاز دیگر مصرف کنندگان در استان‌های دیگر که نیازمند گاز هستند، در مصرف گاز تاحد ممکن صرف جویی کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، تأکیدکرد: بسیاری از ادارات روز‌های پنجشنبه و جمعه تعطیل است بنابراین باید در این روز‌ها و دیگر روز‌های تعطیل شیر‌های گاز وسایل گاز سوز بسته شود و چناچه در بازدید بازرسان این شرکت سیستم‌های گرمایشی در این روز‌های تعطیل روشن باشد با اعلام اخطار در محل و در صورت بی توجهی گاز مشترک قطع خواهد شد.
وی، با اشاره به طرح رایگان شدن هزینه‌ی گازبهای مشترکان کم مصرف گفت: مشترکانی که کمتر از ۲۰۰ مترمعکب گاز که معادل حدود ۱۹ کپسول ۱۱ کیلویی است مصرف کنند، هزینه مصرف گازآن‌ها رایگان است و درصورت مصرف بیشتر، مصرف گاز آن‌ها با میانگین مصرف سال‌های گذشته مقایسه می‌شود و در صورت اینکه ۱۰ درصد کمتر مصرف کرده باشند، گاز بهای آن‌ها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: در صورتی که مشترکان خانگی ۱۵ درصد بیشتر از میانگین مصرف سال‌های گذشته گاز مصرف کنند، هزینه‌ی مصرف آن‌ها ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت، امید می‌رود با این طرح تشویقی مردم استان ما را مانند گذشته یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار