شانسی که هرچند دیر و در ۲۵ سالگی سراغش آمده بود، اما رشید تا همین امروز قدرش را دانسته و پله‌پله رشد کرده و بالا آمده است. ۵ فصل فوق‌العاده در اصفهان، یک فصل عالی در تبریز که با قهرمانی در جام حذفی همراه شد و حالا روز‌های ستاره‌بودن در استقلال.
کد خبر: ۹۳۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 07 January 2021

رشید مظاهری دروازبان فعلی باشگاه استقلال از جمله معدود بازیکان رشته فوتبال از کهگیلویه و بویراحمد است که توانسته است پله های ترقی را یک به یک طی کند و فعلا در یکی از قطب های ورزش فوتبال کشور یعنی استقلال به عنوان سنگربان اول کار کند به گونه ای که در مدت گذشته از فصل ، درخشش بسیار خوبی داشته است .
یکی از روزنامه ها در خصوص عملکرد رشید مظاهری به مواردی اشاره کرده است و شانس مظاهری را برای کسب عنوان حجازی ثانی در استقلال بسیار پررنگ عنوان کرده است .
یکی از به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شهرآرانیوز، نوشت : فرمول داشتن ۲ دروازه‌بان بزرگ نه تنها در فوتبال ایران، بلکه در فوتبال دنیا هم نسخه‌ای شکست‌خورده محسوب می‌شود و بیشتر باشگاه‌های بزرگ دنیا مثل بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی، رئال‌مادرید، لیورپول، اینترمیلان، اتلتیکومادرید و بارسلونا تقریبا در همه بازی‌های فصل از یک دروازه‌بان مطمئن و شش‌دانگ استفاده می‌کنند و نفر دوم از لحاظ کیفی فاصله زیادی با دروازه‌بان اول دارد.
 
در ایران هم استقلالی‌ها بهتر از هر باشگاه دیگری می‌دانند که داشتن ۲ دروازه‌بان هم‌سطح و هم‌تراز یعنی دردسر و حاشیه و اختلافات داخلی. منصور رشیدی و ناصر حجازی، پرویز برومند و هادی طباطبایی، وحید طالبلو و مهدی رحمتی، مهدی رحمتی و حسین حسینی، و البته آخرین آن‌ها حسین حسینی و رشید مظاهری. جالب‌ترین وجه این ماجرا هم برنده‌بودن دروازه‌بان جدید نسبت به دروازه‌بان قدیمی‌تر است. یعنی مهدی رحمتی آمد و جای وحید طالبلو را گرفت، سروکله حسین حسینی پیدا شد و مهدی رحمتی را راهی شهرخودرو کرد و حالا رشید مظاهری چنان نمایشی در این فصل راه انداخته که بعید است حسین حسینی چاره‌ای جز جدایی از استقلال داشته باشد. یک‌ماه پیش در یکی از تمرینات استقلال مشاجره‌ای بین حسین حسینی و مظاهری اتفاق افتاد. حسینی به رشید گفته بود او دروازه‌بان اول تیم است و رشید باید پشت سرش تمرین کند، اما یک‌ماه بعد از این مشاجره لفظی، حسین حسینی دیگر دروازه‌بان اول استقلال نیست. رشید مظاهری و عملکرد خیره‌کننده‌اش او را نفر اول دروازه و ستاره تیم و محبوب هواداران کرده است. کاش حسین حسینی قبل از شروع جنگ برای مرد اول، تاریخچه این جنگ‌ها را مرور می‌کرد. برنده نبرد دروازه‌بان در استقلال همیشه دروازه‌بان جدیدتر است و در قفس توری استقلال همیشه دست بالای دست بسیار بوده است!
حجازی گم‌شده استقلال!
از سال ۶۵ که ناصر حجازی به دوران فوتبالش در لباس استقلال پایان داد، هواداران این تیم هرازگاهی یکی از دروازه‌بان‌های باشگاه را به‌عنوان جانشین او معرفی کرده‌اند. اولین حجازی ثانی، احمدرضا عابدزاده بود؛ دروازه‌بانی که از لحاظ فنی درخشش بی‌نظیری داشت، اما رفتنش به پرسپولیس او را فرسنگ‌ها از ناصر حجازی بودن دور کرد. هادی طباطبایی و پرویز برومند هم آن‌قدر دوران درخشششان درون دروازه استقلال کوتاه بود که برچسب حجازی‌بودن رویشان نچسبید.
 
حسین حسینی و طالبلو هم نمایشی پرنوسان داشتند و هیچ‌وقت مثل دروازه‌بان اسطوره‌ای استقلال شش‌دانگ نبودند. بین همه این گزینه‌ها فقط ۲ نفر لباس ناصر حجازی را پوشیدند؛ مهدی رحمتی و رشید مظاهری. مهدی رحمتی سال‌ها برای استقلال دروازه‌بانی مطمئن بود، اما رفتنش به شهرخودرو مانعی شد تا مثل حجازی در لباس استقلال از فوتبال خداحافظی کند. رشید مظاهری، اما هنوز فرصت دارد؛ کسی که سال ۱۳۶۸ در شهرستان کوچک گچساران به دنیا آمد. همان سالی که ناصر حجازی مغضوب مدیران فوتبال ایران مجبور شد برای گذران زندگی خانواده‌اش به بنگلادش برود. پایان حجازی اول در بنگلادش و شروع حجازی دوم در گچساران. آیا رشید استقلال می‌تواند نمایشش را در لباس استقلال ادامه دهد و آن‌قدر بدرخشد که مانند ناصرخان در لباس این تیم از فوتبال خداحافظی کند؟ فقط زمان جواب این سؤال را می‌داند.
شانس در می‌زند! / حجازی گم‌شده استقلال از گچساران!

شانس در می‌زند!
رشید مظاهری تا حدود ۲۵ سالگی نامی در فوتبال ایران نداشت. دروازه‌بان دوم باشگاه‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان در طول فصل حضور ثابتی روی نیمکت ذخیره‌ها داشت و جز یکی‌دومسابقه‌ای که به‌علت مصدومیت دروازه‌بان اول پیش می‌آمد، فرصتی برای عرض اندام به دست نمی‌آورد. در ۳ فصل بازی برای فولاد خوزستان فقط ۷ بار درون دروازه ایستاد و در فصل اول حضور در ذوب آهن هم فقط ۲ مسابقه انجام داد. در همان ۲ مسابقه هم ۵ بار دروازه‌اش باز شد تا رشید یکی از بدترین فصل‌های فوتبالی‌اش را پشت سر بگذارد. اما سال ۹۳ سرانجام شانس در خانه رشید را زد.
 
شانسی که هرچند دیر و در ۲۵ سالگی سراغش آمده بود، اما رشید تا همین امروز قدرش را دانسته و پله‌پله رشد کرده و بالا آمده است. ۵ فصل فوق‌العاده در اصفهان، یک فصل عالی در تبریز که با قهرمانی در جام حذفی همراه شد و حالا روز‌های ستاره‌بودن در استقلال. تنها حسرت ستاره این روز‌های استقلال، هم‌دوره شدن با نسل طلایی دروازه‌بان‌های ایران و ستاره‌هایی مثل علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و علیرضا حقیقی بود. رقیبانی که اجازه ندادند رشید هیچ‌وقت به مرد شماره یک تیم‌ملی فوتبال ایران تبدیل شود.
سایه رشید
شکست آبی‌ها مقابل فولاد خوزستان، محمود فکری را به این نتیجه رساند که از رشید مظاهری درون دروازه استفاده کند. رشید درون دروازه ایستاد، واکنش‌های فوق‌العاده‌اش آبی‌ها را نجات داد، استقلال در ۶ مسابقه فقط ۲ گل خورد که یکی از آن‌ها از روی نقطه پنالتی بود و شاگردان محمود فکری حالا صدرنشین فوتبال ایران هستند. بعید است هیچ‌کدام از اعضای تیم مدیریتی استقلال حالا بابت ۸ میلیارد تومانی که برای قرارداد دوساله رشید پرداخته‌اند، ناراضی باشند. هواداران استقلال خیلی خوب در خاطرشان مانده است که ضعف مهدی رحمتی در خروج‌ها چطور اعصابشان را به‌هم می‌ریخت یا حسین حسینی که گاهی چهارچوب دروازه‌اش را گم می‌کرد و جاگیری‌های اشتباه داشت، چقدر به استقلال ضربه زد.
 
رشید مظاهری، اما در همین ۶ مسابقه‌ای که درون دروازه استقلال ایستاده، بدون ایراد نشان داده است. خروج‌هایش هنگام ارسال توپ از کناره‌ها خیال مدافعان تیم را آسوده می‌کند، تک‌به‌تک‌گیر قهاری است و بار‌ها در دیدار مقابل شهرخودرو و آلومینیوم اراک عرصه را به مهاجمان حریف تنگ کرد و واکنش‌هایش هم به توپ‌هایی که از داخل ۱۸ قدم به سمت دروازه‌اش می‌آیند، عالی بوده است. دروازه‌بانی که در ۳۱ سالگی به پخته‌ترین روز‌های دوران فوتبالش رسیده است. حتی تصورش هم سخت خواهد بود که رشید تا همین ۶ سال پیش یک دروازه‌بان درجه ۲ و نیمکت‌نشین در فوتبال ایران بوده و رشد رشید در همین چندسال اخیر، او را به ستاره لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار