مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام مشمولان موظف به نصب صندوق مکانیزه فروش هستند و این کار به دنبال شفاف سازی درآمدها و نظام مالیاتی کشور است.
کد خبر: ۹۳۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 07 January 2021

بهروز مهدلو در خصوص آخرین وضعیت مودیان مشمول نصب صندوق فروش (pos) مطابق با قانون پایانه فروشگاهی، اظهار کرد: اجرای این قانون سال گذشته ابتدا برای پزشکان الزام شد که در مطب های خود از صندوق مکانیزه فروشگاهی یا پوز استفاده کنند و سپس تا پایان سال ۹۸ قرار شد، ۵۰ شغل یا ۱۵ صنف مشمول این قانون شوند.

وی افزود: متاسفانه با شیوع کرونا در کشور اجرای این قانون مقداری با تاخیر انجام شد و در نهایت با توجه به تصویب قانون سامانه صندوق فروشگاهی، این کار از حدود ۲ ماه پیش آغاز شد و سازمان امور مالیاتی بعد از تصویب این قانون باید پس از ۱۵ ماه آن را اجرایی کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: اجرای این قانون از شرکت های بزرگ شروع و به تدریج به کف فعالیت ها و صنوف کوچک خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تا پایان بهمن سال گذشته قرار بود تمام پزشکان مشمول، مجهز به صندوق مکانیزه فروش شوند، گفت: با توجه به شیوع کرونا اجرای این قانون دچار تاخیر شد، اما مطابق با آخرین آمار سال گذشته حدود ۶۰ درصد پزشکان استان مطب های خود را مجهز به صندوق های مکانیزه فروش کردند.

مهدلو ادامه داد: البته از ۴۰ درصد باقیمانده، حدود ۲۵ درصد پزشکان نیز به دلیل نداشتن مطب نیازی به نصب صندوق مکانیزه فروش ندارند.

وی همچنین یادآور شد: متاسفانه حدود ۲۰ درصد پزشکان هنوز نسبت به اجرای این قانون بی توجه هستند و دستگاه پوز ندارند و یا از پوز دیگران استفاده می کنند که بعد از بررسی با آنها برخورد می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر تلاش سازمان امور مالیاتی بر اجرای قانون صندوق فروشگاهی، تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام مشمولان موظف به نصب صندوق مکانیزه فروش هستند و این کار باید انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار