معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب آبفای اصفهان گفت:پروژه بهره برداری از پساب شهری مبارکه و لنجان توسط فولاد مبارکه بی نظیر است و در نهایت مردم برنده منتفع این اتفاق شدند.
کد خبر: ۹۳۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 07 January 2021

امیرحسین حکمتیان با اشاره به پیشتازی فولاد مبارکه در بازچرخانی آب در بین فولادسازان جهان اظهار داشت: مقدار سهم مصرف آب در کشور 96.37 میلیارد مترمکعب در سال است که در این میان کشاورزی سهم 88.83 درصد مصرف آب را دارد و مصرف شرب عمومی با  8.33 درصد و مصرف آب در بخش صنعت 2.74 درصد است.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه همزمان افزایش تولید را با کاهش مصرف آب پیش برده است، گفت: فولاد مبارکه با راه اندازی پروژه های بازچرخانی پساب های صنعتی در بین کشورهای جهان پایین ترین سرانه مصرف آب را دارد و با گسترش تصفیه خانه ها و جمع آوری پسابهای فاضلاب شهرهای مجاور مقدار آب مصرفی فولاد مبارکه به حداقل ممکن رسیده است.

معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب آبفای اصفهان با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه در راستای کاهش بارگذاری بر رودخانه زاینده رود پساب شهرستانهای مبارکه و لنجان را در مدار مصرف قرار داده است، تصریح کرد: جمع آوری پساب شهرستانهای مبارکه، زرین شهر، سده لنجان ورنامخواست در مسیر فرایند تولید فولاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به لوله گذاری 450 کیلومتر فاضلاب در شهرستانهای مبارکه و لنجان توسط شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: ساخت تصفیه خانه فاضلاب در شهر سده لنجان ورنامخواست توسط فولاد مبارکه در مراحل پایانی است و در پنج ماه آینده به بهره برداری کامل می رسد.

حکمتیان با تاکید بر اینکه پروژه جمع آوری فاضلاب شهری در راستای حفظ محیط زیست و ارتقا بهداشت عمومی شهروندان مبارکه و لنجان است، گفت: مردم برنده نهایی این ابرپروژه فولاد مبارکه هستند چراکه جمع آوری پساب فاضلاب شهری سلامت این شهروندان را تضمین می کند و اگر بنا بود پروژه مذکور با بودجه دولتی پیش برود تا چهار دهه دیگر هم به بهره برداری نمی رسید.

وی افزود:  پس از انتقال پساب فاضلاب شهری به شرکت فولاد مبارکه، این پساب در تصفیه خانه تکمیلی فولاد مبارکه براساس استانداردهای فولادسازی تصفیه شیمیایی می شود و در پروسه تولید فولاد قرار می گیرد.

پروژه جمع آوری پساب فاضلاب نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد

معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب آبفای اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر 95 درصد پساب فاضلاب شهرهای مبارکه، کرکوند، دیزیچه، چم گردان، سده لنجان ورنامخواست، زرین شهر و شهر زاینده رود به شرکت فولاد مبارکه منتقل می شود، افزود: مهمترین تاثیر این اتفاق این است که آب خام از رودخانه زاینده رود برداشت نمی شود و مابه ازای آن از پساب فاضلاب شهری استفاده می شود که نقش بسزایی در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

وی افزود: ابرپروژه ملی جمع آوری و تصفیه پساب شهری توسط شرکت فولاد مبارکه با لوله گذاری 450کیلومتر در چهارسال آماده و به بهره برداری رسیده است. این در حالی است که در شهرستان مبارکه با بودجه های دولتی در 15 سال اخیر، تنها 20 هزار متر لوله گذاری فاضلاب انجام شده بود که در نوع خود اقدامی ارزنده است.

حکمتیان با اشاره به اینکه مشارکت فولادمبارکه در لوله گذاری پساب فاضلاب های شهری در بازه زمانی حداقلی هزینه ها را هم کاهش داد، تصریح کرد: جمع آوری پساب های فاضلاب شهری علاوه بر اینکه بهداشت محیط اهالی مبارکه و لنجان را تضمین می کند؛ مانع از آلودگی منابع آبهای زیرزمینی شد و رضایت اجتماعی را به دست آورد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار