حاجی بابایی:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادغام دو شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری توسط وزارت نیرو را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام خدمت رسانی به مشترکین روستایی را بیش از پیش تسهیل کرده است.
کد خبر: ۹۳۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 09 January 2021
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادغام دو شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری توسط وزارت نیرو را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام خدمت رسانی به مشترکین روستایی را بیش از پیش تسهیل کرده است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا همدان:حمید رضا حاجی بابایی در نشستی که با حضور فرماندار فامنین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شدضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در تمامی زمینه ها، در خصوص اقدام وزارت نیرو گفت:چنانچه اقدام وزارت نیرو در راستای ادغام شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی عملیاتی نشده بودخدمت رسانی به مشترکین روستایی به دلیل تزریق جزئی اعتبارت دشوارتر بود.
وی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان در حوزه ایجاد شبکه‌های جمع آوری فاضلاب عنوان کرد:امیدواریم هم راستا با دیگرشهرستانها، توسعه شبکه فاضلاب در شهرستان فامنین نیز عملیاتی شود. 
حاجی بابایی در ادامه با بیان اینکه هیچ شهرستانی در حال حاضر به اندازه شهرستان فامنین شرایط سرمایه گذاری ندارد، عنوان کرد:با پیگیری‌های انجام شده، موفق شدیم وزارت دفاع و نیرو‌های مصلح را به منظورسازندگی استان وارد عمل نماییم که در همین زمینه ۱۲ پروژه بزرگ در استان کلید خورد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت:سردار سلیمانی در دوران حیات خود معادلات جهانی را بهم ریخت و اگرامروز ترامپیست نابود شدنمیتوان سهم شهید سلیمانی را در آن نادیده گرفت.

در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن ارائه گزارشی گفت: به یاری خداوند مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان راه اندازی شد و در حال حاضر این تصفیه خانه آمادگی تصفیه ۱۲۸۰ لیتر در ثانیه پساب را داراست که البته در هین راستا چیزی در حدود ۴۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به نیروگاه شهید مفتح انتقال یافت.
سید هادی حسینی بیدار ضمن اشاره به کیفیت بالای پساب تصفیه شده اظهار داشت: با بهره گیری از تصفیه خانه فاضلاب همدان تمامی صنایع در مسیر میتوانند از پساب تصفیه شده برخوردار شوند.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر یک و نیم میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به پتروشیمی هگمتانه تخصیص یافته است، عنوان کرد: انتقال ۳ میلیون متر مکعب از این پساب به پتروشیمی ابن سینا نیز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه درحال حاضر سطح آب دشت فامنین به دلیل مجموعه اقدامات اینچنینی در حال مثبت شدن است، بیان کرد:ما آمادگی داریم به تمامی صنایع موجود در شهرستان فامنین با انتقال پساب تصفیه شده خدمت رسانی نماییم.



مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین خاطرنشان کرد: مازاد پساب تصفیه شده به سفره‌های آب زیرزمینی تزریق میشود.
وی در ادامه ضمن اشاره به پروژه‌های مرتبط با فاضلاب شهرستان فامنین عنوان کرد: در این خصوص با مساعدت نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی (حاجی بابایی) تا کنون ۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد منعقد شده که بر همین اساس طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز خواهد شد. 

حسینی بیدار همچنین ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در بخش آب در شهرستان فامنین نیز بیان کرد: در حال حاضر چیزی در حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیمان در این بخش در حال اجرااست.
وی در خصوص پروژه آبرسانی به روستای قزل آباد فامنین نیز گفت:باهمکاری سپاه پاسداران استان، ۳۰ کیلومتر لوله گذاری این روستا به انجام رسید و وارد مدار شد ضمن اینکه در روستای دهلق نیز به صورت امانی پروژه آبرسانی در حال انجام است و به زودی آماده بهره برداری میشود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار