دیدار استاندارخراسان جنوبی با مدیران حوزه اقتصاد استانداری:
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از اهداف تشکیل ستاد توسعه خاوران، کاهش بروکراسی اداری موجود است.
کد خبر: ۹۳۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 10 January 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز شنبه در نشست هم‌اندیشی معاون و مدیران حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، منابع و امکانات مردم را امانت‌هایی در دست مدیران دانست و گفت: باید با کارهای ماندگار و بزرگ، استان را به سمت توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار پیش ببریم.

وی با تاکید بر پویایی و پرتحرک بودن دبیرخانه ستاد توسعه خاوران که بتازگی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد افزود: دبیرخانه ستاد نباید ایستا و ساکن باشد و باید با تمام قدرت فعال شده و با تشکیل مداوم کمیته‌ها همه طرح‌ها و ایده‌های سرمایه‌گذاری را به سرانجام برساند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل ستاد توسعه خاوران، کاهش بروکراسی اداری موجود است.

وی مهمترین راه دستیابی به جامعه سالم و بانشاط، با امنیت پایدار را تقویت پایه اقتصادی مردم عنوان کرد و گفت: تامین معاش شهروندان در جامعه اسلامی، موضوع حیاتی است و حل مشکلات معیشتی شهروندان و تقویت اوضاع اقتصادی مردم همواره از مهمترین دغدغه‌های دولت بوده است زیرا با بهبود آن، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

ملانوری به نامگذاری مداوم سال‌ها با موضوع اقتصادی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید می‌تواند رونق تولید، رونق فضای کسب و کار، تنظیم بازار، تنظیم مراودات داخلی و خارجی، اتکا به تولیدات داخلی و عدم وابستگی به محصولات خارجی و درآمد پایدار را به ارمغان آورد.

وی با مهم برشمردن مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: این معاونت به ویژه دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری باید به خوبی به مردم معرفی شوند.

وی با اشاره به ریاست استاندار بر همه کارگروه‌های استان گفت: باید تدبیری اتخاذ کرد تا ریاست بخشی از این کارگروه‌ها به معاونان استاندار واگذار شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ارتباط صلاحیت و تخصص سرمایه‌گذار با کاهش دغدغه‌های استان افزود: اگر فرد اهلیت‌دار، متخصص و توانمند که توجیه طرح اقتصادی‌اش برای دبیرخانه ستاد توسعه خاوران محرز شده، اقدم به راه‌اندازی واحد تولیدی کند، فعالیت بسیاری از کارگروه‌های مرتبط با این واحد تولیدی کاهش یافته یا تعطیل می‌شود.

وی اظهار داشت: در موضوع اشتغالزایی و کارآفرینی باید به دنبال ایجاد حرفه‌ها و شغل‌هایی باشیم که بازار فروش و وضعیت سوددهی آن به طور نسبی تامین شده و امنیت روانی کارآفرین مهیا باشد.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

در حاشیه: دستگاههای نظارتی بر مردم هستند نه بر عملکرد دولت / بازارچه یزدان نیازمند عمل است نه شعار

بارها و بارها به این بازارچه سفر کردیم از معاون اقتصادی وزیر کشور تا وزیر از مقامات نیروی های مسلح تا مسئولان استانی اما هیچ فایده نداشت. مرزی که در ایران بی نظیر است از فیبر نوری تا آنتن دهی اینترنت در آن فراهم است حالا به علت برخی از سیاست های غلط ملی و بین المللی خاک می خورد و تاجران ان به کارگر تبدیل شده اند.

آقای استاندار حوزه اقتصادی استان نیازمند عزم فرااستانی همراه با زور و دستورات است که حتی باید برخی از مدیران تهدید به برکناری کنید در خراسان جنوبی مدارا کردن فایده ای ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار