استان فارس قطب گردشگری ایران است. جاذبه های باستانی، عشایر کوچ رو، طبیعت بی نظیر و مردمان خونگرم این دیار، همیشه پذیرای انبوه گردشگران داخلی و خارجی است. سفر به زیباترین روستاهای شیراز، تجربه ای منحصربفرد و خاطره انگیز است. بعد از دیدن شهر حافظ و آثار بی مانندش، بازدید از این مناطق، خالی از لطف نیست. اگر علاقه مند به روستاگردی هستید، پیش از سفر با این روستاها آشنا شوید.
کد خبر: ۹۳۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 10 January 2021

روستای مارگون
هر گردشگری که پا به شهر شیراز بگذارد، نام مارگون را به عنوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری خواهد شنید. شهرت مارگون به خاطر آبشار بلند و عریض آن است که با مناظر شگفت آورش، شما را جذب خواهد کرد. آبشار مارگون در فاصله 10 دقیقه ای از روستای مارگون قرار دارد. ساکنین روستا از اقوام لر و قشقایی هستند که مهمان نوازی آنها را حتی گردشگران خارجی نقل می کنند.

طبیعت سرسخت زاگرس با چشم اندازهای تماشایی را با اقامت در روستای مارگون بیشتر لمس کنید. شما می توانید به کمک راهنمایان محلی مارگون، از جاهای طبیعی منطقه دیدن کنید. از روستای مارگون تا شیراز 2 ساعت و نیم راه است. خوشبختانه پرواز تهران شیراز همه روزه برقرار است. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به شیراز با کارشناسان تریپ تماس بگیرید و از آخرین اطلاعات پرواز و قیمت بلیط مطلع شوید. شیراز از معروفترین شهرهای گردشگری ایران است، به خاطر تعدد مسافران تمام ایرلاین‌ها بلیط هواپیما تهران به شیراز را عرضه می‌کنند و امکان چارتر وجود دارد. پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین‌المللی شیراز به صورت مستقیم بیش از یک ساعت طول می‌کشد. فرودگاه شیراز بعد از فرودگاه امام خمینی مجهزترین فرودگاه کشور به حساب می‌آید.

آبشار مارگون کجاست؟ - کجارو


روستای لایزنگان
یکی از روستاهای معروف استان فارس، لایزنگان است. برای رسیدن به این روستا باید از شیراز به سمت داراب حرکت کنید. لایزنگان در فاصله 75 کیلومتری داراب قرار گرفته است. شهرت لایزنگان به واسطه کشت گل محمدی است. اگر در فصل برداشت گل به این روستا سفر کنید، تجربه ای بسیار لذت بخش خواهید داشت. شما می توانید مرغوبترین گلاب جنوب ایران را در لایزنگان تهیه کنید. معماری پلکانی روستا و طبیعت زیبای منطقه، برای سفری دو روزه عالی است. همچنین در اطراف روستا چندین غار طبیعی مانند غار پیرنو و غار پیر شیخ علی وجود دارد. به دلیل سرما و بارش برف و باران در فصول سرد سال، بهار و تابستان بهترین زمان سفر به لایزنگان است.

هشتمین جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب برگزار شد - ایسنا

روستای تنگ براق
شما اگر از شیراز به سمت شهر سده حرکت کنید در ادامه راه به روستای تنگ براق خواهد رسید. فاصله این روستا تا شیراز حدود 3 ساعت است. تنگ براق دارای قدمت بالایی است و کتیبه سنگی روستا به زبان پهلوی، شاهدی از این تاریخ است. شهرت تنگ براق به خاطر دره بسیار زیبایی است که رودخانه پر آبی در آن جریان دارد.

این دره با طبیعت چشمگیر، پوشش گیاهی انبوه و آب و هوای مطبوع، برای یک سفر طبیعت گردی بی نظیر است. شما در مسیر پیمایش دره ، یک غار، آبشار بلند تگ براق و حوضچه های متعدد آبی خواهید دید. اگر در تابستان به این محل سفر کنید، لذت شنا و شب مانی در طبیعت را می توانید تجربه کنید. توجه داشته باشید که این مسیر را فقط با کمک راهنمای محلی می توانید بازدید کنید.

در حال حاضر بلیط کیش شیراز نیز برای مسافرانی که بخواهند از جزیره مستقیم سفر کنند، مهیاست. انواع قیمت بلیط هواپیما کیش به شیراز را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما کیش به شیراز را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما کیش به شیراز را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

تنگه زیبای براق نزدیک به روستای تنگ براق از توابع بخش سده، شهرستان اقلید در  ۱۹۰ کیلومتری شمال شیراز | کاوالا

روستای قلات
معروفترین روستای گردشگری شیراز، روستای قلات است. این روستا که در فاصله نیم ساعتی شهر شیراز قرار گرفته همیشه پاتوق گردشگران است. روستا که از قدمت تاریخی برخودار است با معماری زیبا و بومی خود در دامنه کوه شکل گرفته است. از جاذبه های خاص روستا، کلیسای قدیمی آن است. آب و هوای خنک و کوهستانی قلات، یک مقصد عالی برای سفر تابستانی است. شما می توانید در اقامتگاه های بومگردی روستا بمانید و بهترین لحظات سفرتان را با قدم زدن در قلات و محیط طبیعی پیرامونش ثبت کنید. مردم روستای قلات در کنار کشاورزی و باغداری، تولید صنایع دستی نیز دارند. شما می توانید یکی از بهترین سوغاتی های شیراز را با خرید گیوه های معروف به ملکی در قلات تهیه کنید.

روستای قلات فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار