کد خبر: ۹۳۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 12 January 2021

پنجاه و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای اصلی شورا، به ریاست استاندار و با دستور کارهای "بررسی مشکلات واگذاری مجوز ساخت و ساز خارج از شهر و روستا بر اساس ماده ۱۰ آیین نامه استفاده از اراضی، احداث بناها و تاسیسات خارج از حریم شهرها و روستا، مصوبه هیئت وزیران مورخ ۱۳۹۱/۲/۱۰" در محل سالن دولت برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدای این نشست جبار کیانی‌پور از عدم پیگیری مصوبات توسط دستگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: بخش مهمی از اقتصاد استان حوزه شیلات و آبزی‌پروری است اما علی‌رغم مکاتبات متعدد، اقدامی برای پیگیری مصوبات انجام نمی‌شود.

در ادامه این نشست جهانبازی مدیر شیلات جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۳۳ مزرعه پرورش ماهی با ۵۵ میلیون قطعه بچه ماهی و اشتغال‌زایی ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر رتبه سوم کشور را دارد، افزود: در برابر این همه فرصت کاستی‌هایی از جمله عدم همکاری آب منطقه ای و زمان‌بر شدن تمدید پروانه فعالیت وجود دارد که اگر حل شود این بخش رونق می‌گیرد.

اما حسین کلانتری در واکنش به این دغدغه فعالان بخش شیلات خطاب به دستگاه‌های متولی گفت: قرار است دست سرمایه‌گذاران و فعالان بخش اقتصادی را بگیریم تا کسب و کار آنها فعال شود و در نتیجه جهش و رونق تولید رخ دهد.

وی با انتقاد از آب منطقه‌ای، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شیلات گفت: سه دستگاه نتوانستند به یک عدد واحدی برای رفع مشکل ۱۷ واحد پرورش ماهی برسند حتما باید عصبانی شویم تا شما کاری کنید لذا دستگاه‌ها ظرف یک هفته تمدید پروانه واحدها را تعیین تکلیف کنند.

در ادامه کمبود منابع مالی جهت تامین سرمایه‌گذاری که از مشکلات مزرعه‌داران بود بررسی و مصوب شده بود لیست متقاضیان تسهیلات با تعیین مبلغ مورد نیاز از طریق شیلات استان تهیه و منابع آن از محل تسهیلات تبصره ۱۸ یا منابع داخلی بانک تامین شود که عدم پیگیری این مصوبه توسط دستگاه های دولتی مورد انتقاد استاندار قرار گرفت.

حسین کلانتری عنوان کرد: مصوبه ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد پیگیری است مصوبه زمانی اعتبار دارد که اجرایی شود. دستگاه‌ها در ادارات فردی را برای پیگیری مصوبات بگذارند. عدم مکاتبه تمدید پروانه واحدهای پرورش ماهی به دبیر خانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یکی دیگر از مواردی بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن اعتراض کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حوزه اقتصادی خواست بازارچه فروش ماهی شهر یاسوج را تا این هفته تعیین تکلیف کند.

دیگر دستور کار مورد بررسی این نشست این بود که بانک‌های عامل از پرداخت هرگونه تسهیلات بدون پروانه ساخت امتناع و دستگاه‌های متولی موضوع را از قبل پرداخت تسهیلات از سازمان همیاری استعلام کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج پس از شنیدن نقطه نظرات سازمان همیاری شهرداری گفت: نگاه همیاری به بحث توسعه استان نگاه دیگری است و شایسته واحدهای صنعتی نیست، گفته می‌شود افرادی به بهانه سرمایه‌گذاری اعتبارات را صرف ویلاسازی می‌کنند کسی که ویلا می‌سازد دغدغه تولید ندارد و از ما نیست.
در بخش پایانی این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های قانون گفت: در همین استان پرونده‌هایی مربوط به ۸۰ سال، ۲۶ سال و حتی بیشتر وجود دارد اما از ظرفیت قانون برای رفع این پرونده‌ها استفاده نشده است.

وی با اشاره به یک مورد عدم استفاده از ظرفیت قانون گفت: یاسوج منبع آبی پایداری ندارد. سد تنگ سرخ که برای تامین آب مرکز استان تعریف شده بود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر این روند ادامه یابد ۳۰ سال آینده به نتیجه می‌رسد اما با اخذ مجوز ماده ۵۶ این قول را می‌دهم که ظرف دو سال آینده پروژه افتتاح شود.

وی درخصوص موضوع عدم پرداخت تسهیلات بدون پروانه ساخت، خطاب به مجموعه سازمان همیاری شهرداری ها گفت: مواد قانونی رعایت شود اما نباید مانع پرداخت تسهیلات شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران گفت: نکته حائز اهمیت حمایت همه‌جانبه استان از سرمایه‌گذاران است اگر در جلسات با مدیرانمان تلخ می‌شویم برای حمایت از سرمایه‌گذار است تا به رونق تولید کمک شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: البته دلیل نمی‌شود اگر دستگاه‌ اجرایی و بانک تخلفی از سرمایه‌گذار دیدند برخورد نکنند ما در این خصوص تعارفی نداریم .

وی در خصوص گزارش اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۶ درصد طرح‌های طرح‌های گردشگری فعال و ۵۶ درصد بلاتکلیف هستند که این اداره‌کل موظف است ظرف یک ماه طرح‌ها را بررسی و در جلسه آینده پیشنهادات را ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار