معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر خبر داد:
تابناک ــ معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵درصدی سد ارغون دشتستان گفت: این سد با حجم مخزن ۱.۸میلیون مترمکعب و اعتبار ۴۰میلیارد تومان در راستای تامین آب شرب شهرکلمه امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 10 January 2021

به گزارش تابناک،جمشید تویل با اشاره به اجرای سد «ارغون دشتستان» اظهار داشت: این سد در راستای تامین آب آشامیدنی شهرکلمه با ارتفاع 25 و طول تاج 250 متر در حال ساخت است.

وی حجم مخزن سد ارغون کلمه را 1.8 میلیون مترمکعب دانست و بیان کرد: اکنون این سد دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است که امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

 معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه با افتتاح این سد آب شرب ساکنان شهرکلمه دشتستان تامین می‌کند خاطر نشان کرد: در اجرای سد ارغون کلمه دشتستان افزون بر 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

تویل، زمان آغاز ساخت سد ارغون کلمه دشتستان را خرداد ماه سال قبل دانست و افزود: این سد در شرایط خاص اعتباری و محدودیت منابع مالی در مدت کمتر از 19 ماه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه خط انتقال سد ارغون کلمه دشتستان شرکت آب و فاضلاب اجرا می‌کند گفت: طول این خط انتقال 7 کیلومتر است که توسط شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم از اجرای مخزن ذخیره آب سد کلمه خبر داد و خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی مخزن ذخیره آب  به ظرفیت یک‌هزار متر مکعبی شهرکلمه آغاز شد.

عبدالحمید حمزه‌پور افراد تحت پوشش این طرح را 735 خانوار دانست و بیان کرد: مدت زمان اجرای طرح یک سال است که آب این مخزن از طریق سد ارغون کلمه تامین می‌شود.

وی، با بیان اینکه برای اجرای مخزن ذخیره آب شهرکلمه 70 میلیارد ریال تخصیص یافته است تصریح کرد: یکی از مناطق مشکل‌دار استان بوشهر در حوزه تامین آب آشامیدنی شهرکلمه و روستاهای همجوار آن است که با افتتاح سد ارغون و خط انتقال آن آب آشامیدنی این منطقه با جمعیت 2 هزار و 500 نفر تامین می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار