پروژه‌های عمرانی و خدماتی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان روز یکشنبه با حضور شهردار و جمعی از مسوولان اصفهان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 10 January 2021

احداث گذر گردشگری بابا رکن الذین با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان و سه هزار و ۷۰۰ مترمربع سنگ فرش و ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع دیدگاه راه و طول مسیر هزار و ۱۰۰ متر به بهره برداری رسید، نورپردازی تکایا از جمله تکیه بانو امین، خادم الشریعه، خوانساری، مادر شاهزاده، سید العراقین، فاضل سراب، شهشهانی، ملا اسماعیل خواجویی، فاضل هندی و آرامگاه حاج افت رحیم ارباب با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان احداث شد.

مرمت و ساماندهی تکایا از جمله بابا رکن الدین، کازرونی، سیدالعراقین، خاتون آبادی، میرفندرسکی، دهش و مرشد عباس زریری با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان انجام شده است.

شهردار اصفهان در شصت و پنجمین برنامه هر یکشنبه یک افتتاح در حاشیه بهره برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی تخت فولاد افزود: تخت فولاد یک محور مهم و اصلی گردشگری، مذهبی و فرهنگی به شمار می‌روند از این رو باید مسیر مناسبی برای این مجموعه احداث می‌شد.

وی با بیان اینکه تخت فولاد در گذشته به محلی ترسناک بدل شده بود زیرا از نورپردازی و مسیر مناسبی برخوردار نبود، تصریح کرد: در زمان حاضر با اقدامات عمرانی و فرهنگی که در مجموعه تخت فولاد انجام شده این مجموعه به محلی مناسب برای گردشگری، تفریح، عبادت و زیارت تبدیل شده است.

شهردار اصفهان بیان کرد: با تداوم اقدامات و فعالیت‌ها تخته فولاد را نسبت به سال‌های گذشته برجسته‌تر کرده و اکنون می‌توان به رویاها و آرمان ‌های این مجموعه رسید.

 تدوین برنامه پنج ساله ششم شهرداری چراغ راه آینده

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تدوین برنامه پنج ساله ششم اصفهان توسط شهرداری تدوین و توسط شورای شهر به تصویب رسید.

علیرضا نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: تدوین برنامه پنج ساله ششم اصفهان چراغ راه آینده شهر اصفهان است به همین دلیل تمامی زوایای پیدا و پنهان شهر در این برنامه رسیدگی می‌شود.

 تخت فولاد اثری بی نظیر در دنیاست

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان افزود: در ادامه افتتاحیه‌های هر یکشنبه چند افتتاح و در ادامه افتتاحیه پروژه‌های منطقه ۶ شهرداری طرح‌های مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد به بهره برداری رسید.

محمدرضا برکت بیان کرد: تخت فولاد و مجموعه‌ فرهنگی آن اثری بی نظیر در دنیا بوده و برای مسلمانان بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: در سال جاری بودجه مجموعه فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ۲۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲ میلیارد تومان برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: آن‌چه به عنوان سیاست در مجموعه تخت فولاد برای ما تعریف و تبیین شده است این بود که تک تک اقدامات عمرانی براساس خدمات و بهره برداری در آینده صورت می‌گیرد.

سید علی معرکه نژاد ادامه داد: براساس این پروژه چهار مسیر گردشگری در پروژه تخت فولاد در نظر گرفته شده که به دلیل سیاست تمرکزی یکی از این مسیرها در دستور کار قرار دادیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: از سال گذشته تاکنون تمرکز ما بر ساماندهی، مرمت و نگهداری فضاهای فرهنگی مجموعه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار