از ابتدای آبان مرغداری‌های گوشتی نهاده‌های مورد نیاز خود را از سامانه بازارگاه تامین می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 10 January 2021

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها به صورت دستی توزیع می‌شد گفت: از ابتدای مهرماه امسال توزیع نهاده‌ها به صورت سیستمی و از طریق سامانه بازارگاه در دستور کار قرار گرفت.
حسین ایراندوست با بیان این که توزیع نهاده‌ها در واحد‌های تولیدی مرغ تخم گذار و مرغ مادر گوشتی از طریق سامانه بازارگاه صورت می‌گیرد، افزود: نهاده‌های واحد‌های بوقلمون داری، شترمرغ داری و دامداری‌ها از طریق سامانه بازارگاه انجام می‌شود و واحد‌های شترمرغ داری هم که مجوز‌های لازم ندارند باید برای دریافت پروانه اقدام کنند تا نهاده‌های مورد نیاز را از سامانه بازارگاه تامین کنند.
وی گفت: در حوزه دام نیز تعدادی از گاوداری‌های صنعتی که تعداد دام بالاتر از ۴۰۰ راس دارند نهاده خود را از سامانه بازارگاه دریافت می‌کنند و واحد‌هایی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند باید در اولین فرصت اقدام کنند تا نهاده مورد نیاز را به صورت سیستمی و از این سامانه تحویل بگیرند.
ایراندوست با بیان اینکه دامداری‌های صنعتی که مجوز‌های لازم ندارند هم باید برای دریافت پروانه اقدام کنند افزود: واحد‌هایی که پروانه سنتی دارند، اما تعداد دام آنان بالا است هم باید برای دریافت مجوز دامداری صنعتیو خرید نهاده‌های دامی به صورت مستقیم از بازارگاه به جهادکشاورزی مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه دامداری‌های سنتی و گوسفند داری نیز نهاده‌ها را به صورت دستی دریافت می‌کنندگفت: توزیع نهاده‌ها به صورت خام به این واحد‌ها ممنوع شده و نهاده‌ها در اختیار کارخانه‌های خوراک دام قرار می‌گیرد و خوراک با فرمول مشخص و قیمت مصوب در گاوداری‌های شیری سنتی و گوسفند داری پرواری توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار