معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور خبر داد؛
باشگاه خبرنگاران جوان: نقیبی گفت: دامپزشکی در پی پنهان کاری بیماری آنفولانزای پرندگان توسط چند مرغداری، در صدد کنترل این بیماری بر آمده است.
کد خبر: ۹۳۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 11 January 2021

به گزارش تابناک سمنان نقیبی معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور درباره شیوع بیماری حاد در بین پرندگان کشور اظهار کرد: تلفات حیات وحش ما مربوط به تالاب میقان در استان مرکزی بوده و در استان‌هایی مثل اردبیل تعداد تلفات کمتر از ۵۰ قطعه گزارش شده است. این مشکل کنترل شده و تلفات زیادی در استان‌ها نداریم. روزانه مسئولان فنی و بهداشتی اطلاع گیری‌های لازم را انجام داده و هر گونه اُفت تولید، اُفت مصرف آب، دان و تلفات غیر متعارفی مشاهده کرده اند به سازمان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

او ادامه داد: پایشی به همراه سازمان محیط زیست از تالاب‌ها در حال انجام است؛ همچنین طیور بومی از طریق اطلاع رسانی‌های انجام شده مورد پایش و نمونه برداری پزشکی قرار می گیرد. در صورت مشاهده هر نمونه مرتبط با آنفولانزا تمام طیور منطقه معدوم شده و پایش‌هایی در شعاع‌های ۳ کیلومتر و ۱۰ کیلومتر انجام شده و نمونه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نقیبی با اشاره به محدودیت‌هایی که برای جوجه ریزی و انتقال مرغ و تخم مرغ در نظر گرفته شده، گفت: امروز شاهد گزارشات پیاپی در استان خراسان هستیم چرا که یکی از واحد‌های این منطقه نسبت به اعلام بروز بیماری اقدام نکرده و پنهان کاری کرد. واقعا انتطار ما این است که صحت اطلاعات بررسی شده و مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: این بیماری به گونه‌ای است که امکان پنهان کردن آن وجود ندارد و هر روز تاخیر می‌تواند باعث شیوع بیشتر این بیماری در کشور شود.

او درباره فروش پرندگان شکاری و مهاجر گفت: اگر چه اداره کل دامپزشکی ما در استان‌های مربوط مکاتبات لازم را داشته، اما برخورد با دوره گردی و دست فروشی در ارتباط با طیور زنده و گوشت ان‌ها در اختیار سایر دستگاه‌هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار