سخنگوی ارتش پاکستان درباره موضوع ۳ مرزبان ربوده شده ایرانی گفت: با جمهوری اسلامی ایران همکار‌های خوب نظامی-امنیتی داریم و در خصوص مرزبانان هم دو کشور با یکدیگر در تماس هستند.
کد خبر: ۹۳۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 12 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرلشکر «بابر افتخار» روز دوشنبه طی نشست مطبوعاتی با رسانه‌های داخلی و خارجی در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر «راولپندی» درباره اوضاع امنیتی این کشور، طرح حصارکشی‌های مرز‌های مشترک پاکستان با ایران و حضور داعش در منطقه اظهار نظر کرد.

سخنگوی ارتش پاکستان در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار ایرنا در باره اقدامات این کشور برای بازیابی ۳ مرزبان ربوده شده ایرانی گفت: با مقامات ایران در تماس هستیم و این ارتباط همواره وجود داشته است.

وی تاکید کرد: تا جایی که به مناسبات نظامی-امنیتی ایران و پاکستان مربوط است، این موضوع مشترک و رابطه‌ای نزدیک میان دو کشور می‌باشد.

سرلشکر افتخار با تاکید بر اینکه ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم، افزود: هیچ خللی در ارتباطات امنیتی میان دو کشور وجود ندارد و طرفین نسبت به این تعاملات به یکدیگر اطمینان و اعتماد دارند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درخصوص تحرکات نگران کننده داعش در منطقه و رویداد اخیر در بلوچستان پاکستان که تروریست‌های داعش مسوولیت کشتار فجیع گروهی از معدنچیان شیعه از جامعه هزاره را برعهده گرفت، گفت: دولت و ارتش پاکستان پرونده‌ای را درخصوص تلاش‌های خارجی درباره یارگیری برای داعش در پاکستان و پشتیبانی از این گروه تنظیم و آن را با نهاد‌های بین المللی به اشتراک گذاشته است.

سخنگوی ارتش پاکستان هشدار داد که یک پشتیبانی خارجی برای ایجاد گروهک داعش در پاکستان و مدیریت آن وجود دارد و ما آن را زیر نظر داریم. حتی برخی از گروه‌های انشعابی از سایر سازمان‌های تروریستی سعی در کسب اعتبار با استفاده از نام داعش هستند.

وی تاکید کرد: ما اطمینان می‌دهیم که داعشی‌ها حضور جدی در پاکستان ندارند و این وضعیت به طور کامل تحت مراقبت می‌باشد تا این عناصر قادر به فعالیت دائمی در کشور نباشد.

سخنگوی ارتش پاکستان در بخش دیگری از سخنان امروز خود به تداوم طرح حصارکشی مرز‌های مشترک این کشور با ایران اشاره کرد و افزود: نتایج بسیار امیدوار کننده‌ای از مراقبت از مرز‌های مشترک و پروژه حصار کشی دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: ۳۷ درصد از کار حصارکشی مرز‌های پاکستان با ایران انجام شده و این پروژه تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتطامی جمهوری اسلامی ۱۳ آذرماه امسال در جریان سفر به سیستان‌وبلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: مرزبانان پاکستان با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران همکاری بسیار خوبی دارند، اما نیاز است تا این همکاری‌ها افزایش یابد.

وی افزود: همکاری‌های مرزی بین مرزبانان پاکستان و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در سطوح بالا باید افزایش یابد تا بتوان امنیت مرز‌های جنوب شرق کشور را به طور کامل تامین کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ۲۱ آبان ماه امسال در جریان یازدهمین سفر رسمی خود به پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام‌های اسلام آباد و ارتش این کشور برای تامین امنیت و مراقبت از مرز‌های مشترک را قابل اطمینان می‌داند.

این چهارمین سفر «محمدجواد ظریف» به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری "عمران‌خان" در تابستان ۹۷ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار