داروخانه های البرز پاسخگو نیستند و کمبود انسولین در داروخانه های منتخب کام بیماران دیابتی را تلخ کرده است.
کد خبر: ۹۳۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 12 January 2021

کمبود انسولین قلمی در میانه بحران کرونا؟!!

به گزارش «تابناک البرز» با وجود اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی البرز به دفعات گفته اند که هیچ مشکلی برای تامین انسولین قلمی مورد نیاز بیماران وجود ندارد، گزارشهای مردم خلاف آن را نشان می دهد.

گزارش های مردمی حاکی از کمبود انسولین قلمی است و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی البرز به دفعات در واکنش به این گزارش ها گفته اند که هیچ مشکلی برای تامین انسولین قلمی مورد نیاز بیماران وجود ندارد .حالا چند وقتی است که کمبود انسولین قلمی در داروخانه ها به مشکلات بیماران دیابتی و نگرانی های آن ها افزوده است.

محمدی از شهروندان البرزی و از بیماران دیابتی می گوید:اگر من به عنوان  بیمار دیابتی انسولین قلمی  استفاده نکنم به مرگ حتمی نزدیک خواهم شد.

او می گوید:چرا نباید برنامه ریزی درستی برای این دارو در سطح استان انجام شود تا ما ناچار نباشیم که برای پیدا کردن این دارو به داروخانه های متعدد مراجعه کنیم و دست خالی برگردیم.

دارویی که در داروخانه های البرز کمیاب شده است  

به داروخانه های سطح استان رفتیم و حتی کارکنان داروخانه ها نیز از توزیع نامناسب دارو گله مند بودند این در حالی است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی البرز به دفعات در واکنش به این گزارش ها گفته اند که هیچ مشکلی برای تامین انسولین قلمی مورد نیاز بیماران تا حد مورد نیز آنان وجود ندارد .

با این وجود و باتوجه به درخواست های مکرر بیماران، بازهم موضوع این کمبود را با مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز مطرح کردیم.

توزیع انسولین قلمی در داروخانه های منتخب 

بقایی، مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز می گوید: از آن جا که احتمال قاچاق انسولین قلمی وجود دارد ،توزیع آن را به صورت متمرکز در داروخانه های منتخب آغاز کرده ایم.

بقايى می افزاید: چهل و چهار داروخانه منتخب توزیع انسولین قلمی در البرز وجود دارد که نشانی آن ها در پایگاه اینترنتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز موجود است.

او می گوید: شهروندان البرزی  ابتدا برای تهیه انسولین قلمی باید  به داروخانه های منتخب نزدیک محل زندگی شان مراجعه کنند.

توزیع نامناسب انسولین قلمی در البرز 

مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص کمبود انسولین قلمی می گوید: اگر بيماران دیابتی در برخى از داروخانه ها با عدم دريافت انسولين قلمى مواجه شدند با مراجعه به داروخانه هلال احمر واقع در چهارراه طالقانی یا داروخانه دانشکده داروسازی واقع در نزدیکی بیمارستان امام علی(ع) به راحتی می توانند  انسولین  قلمی را تهیه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار