محمد صالحی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: کارگاه تخصصی آموزش تجوید در تاریخ ۳۰ دی ماه در استان برگزار خواهد شد همچنین از ابتدای سال تا کنون محافل انس با قرآن به صورت دائمی و مقطعی برگزار شده اند.
کد خبر: ۹۳۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 13 January 2021

محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اداره کل اوقاف کرمانشاه در حوزه برنامه‌های قرآن کریم در دو بخش فعالیت دارد؛ یک بخش مربوط به آموزش و دیگری تبلیغ و ترویج قران کریم است.

وی افزود: بخش آموزش در حیطه اقدامات مربوط به آموزش‌های عمومی و تخصصی فعالیت دارد که بخش عمومی شامل تمام موسسات قرانی درسراسر استان می‌شود (در هر شهرستان یک موسسه و مجموعا ۱۲ موسسه قرانی در کل استان) وظایف این موسسات آموزش روخوانی، روان خوانی، فصیح خوانی، تجوید، مفاهیم، احکام و.. است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در بخش تخصصی فعالیت این موسسات شامل ارتقا قاریان، حافظان و مرتلین است که تعدادی دوره‌های آموزشی و تخصصی برای این افراد در نظر گرفته ایم، قبل و بعد از مسابقات استانی نیز از قاریانی همانند مرحوم یاری جهت آموزش این افراد استفاده کرده ایم.

این مسئول خاطر نشان کرد: کارگاه تخصصی آموزش تجوید با حضور قاری بین المللی قران کریم استاد محمدرضا پورزرگری، ویژه آقایان، مرتلین و حافظان در تاریخ سه شنبه ۳۰ دی ماه برگزار خواهد شد، این کارگاه‌ها به شکل ماهیانه ادامه دارد و هر ماه کارگاه تجوید، صوت و لحن را تا روز شروع مسابقات کشوری که چهل و چهارمین دوره مسابقات است خواهیم داشت و در این راستا افراد مستعد‌تر را انتخاب و کلاس‌های تخصصی را برگزار می‌کنیم، برای سایر افراد هم در سطح پایین‌تر کلاس‌هایی وجود دارد.

صالحی در پایان تاکید کرد: همچنین در زمینه تبلیغ و ترویج و در بخش محافل انس با قران کریم کرسی‌های تلاوت و تفسیر و جلسات جزء خوانی و ترتیل خوانی، در محلِ حدود ۸ امامزاده شاخص در حال برنامه ریزی جهت اجراست که از ابتدای سال تا کنون نیز ۱۳ محفل را برگزار کرده ایم و قصد داریم طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم به صورت ثابت مشخص شود که این کرسی‌ها هر هفته در هر امامزاده‌ای ادامه داشته باشد همچنین محافلی را به صورت مقطعی و برای مناسبت‌های خاص برگزار کرده ایم که تعداد این محافل از ابتدای سال تا کنون به ۹۰ محفل حضوری و مجازی می‌رسد که می‌توان به برگزاری ۴۸ محفل انس با قران به مناسبت اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار