مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به نرخ صعودی بیکاری در ۶ ماهه نخست سال گفت: از پاییز تاکنون روند بیکاری در استان نزولی بوده و کمتر از میانگین کشوری بوده است.
کد خبر: ۹۳۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 13 January 2021

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره آخرین آمار اشتغال قم با ذکر این مطلب که نرخ بیکاری تا قبل از شیوع کرونا در بهار و تابستان ۹۹ نزولی بوده است، گفت:  با توجه به شیوع کرونا و اینکه قم بیش از ۶۰ درصد شاغلین آن در بخش خدمات هستند برای نخستین بار از متوسط کشوری بالاتر رفت و به ۱۱ و نیم در تابستان رسید البته این آمار در پاییز به ۸ درصد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در پاییز ۹.۴ است افزود: در آمار بیمه‌شدگان نیز تا اسفند ۹۸ روند رو به رشد داشتیم، بعد از شیوع کرونا کاهش ناگهانی تا اردیبهشت مشاهده می‌شود اما مجدد این رقم از اردیبهشت رو به رشد رفت، در مهر ۹۹ بر اساس آخرین آمار به بیش از ۱۳۴ هزار نفر رسید و همچنان روند صعودی است.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: ۶ میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان به ۸ تعاونی‌های روستایی تسهیلات پرداخت‌شده است.

همچنین در این جلسه عباس جوشقانیان قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در کمیته امداد متفاوت است، طرح‌ها باید از استان به مرکز ارسال و پس از تائید مورد پیگیری قرار می‌گرفت، ازآنجاکه عمده درخواست‌ها در حوزه دامداری بود و ما در این زمینه محدودیت داشتیم.

وی افزود: تلاش کردیم که برای استان جذب صددرصدی انجام شود اما برای جابجایی و جذب از دیگر استان‌ها این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد گفت: ۱۵۱۵ طرح اشتغال در قم با ۵۴ میلیارد تومان اجراشده که هزار و ۱۲۳ طرح در شهر و ۳۹۲ طرح در روستاهای استان بوده است.

به گفته قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، تاکنون ۵۶ درصد معادل ۳۸ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار