رییس گروه آمارهای ثبتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: نرخ رشد جمعیت در این استان رو به کاهش است و متوسط آن در سال ۹۹ نسبت به ۹۵ معادل ۰.۹۲ درصد برآورد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 13 January 2021

سید علی قرشی افزود: نرخ رشد جمعیت در این استان روند کاهشی دارد و به زیر یک درصد رسیده است که در سال جاری مسائلی مانند همه گیری بیماری کووید ۱۹، کاهش موالید و افزایش مرگ و میر بر آن تاثیر بسزایی گذاشت.

وی با بیان اینکه میزان موالید در نیمه نخست امسال حدود ۳۰ هزار نفر در استان اصفهان بود، اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این کارشناس، میزان مرگ و میر در نیمه نخست امسال در استان را حدود ۱۵ هزار نفر با افزایش حدود ۲۸ درصدی اعلام و اضافه کرد: میزان افزایش مرگ و میر در تابستان ۹۸ نسبت به ۹۷ در این خطه حدود ۱۰ درصد بود.

قرشی ادامه داد: با توجه به آمار موالید و مرگ و میر در ۶ ماه نخست امسال، نرخ رشد جمعیت استان اصفهان در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۰.۶۳ درصد برآورد می‌شود.

رییس گروه آمارهای ثبتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان خاطرنشان کرد: اگر نرخ رشد جمعیت بهمین منوال باشد، برآورد جمعیت استان در سال جاری حدود پنج میلیون و ۳۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر است.

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر بود.

قرشی تاکید کرد: نرخ رشد جمعیت در استان اصفهان همچنان در حال کاهش یافتن است که باعث می شود جمعیت به سمت پیرسالی حرکت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار