بنابر اعلام روابط عمومی پالایشگاه نفت اصفهان
در فصل زمستان به منظور پیشگیری و کنترل آلاینده‌های جوی شرکت پالایش نفت اصفهان طرح های زیست ‌محیطی اجرا کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 13 January 2021

بنا بر اعلام روابط عمومی این و احد پالایشگاهی، استفاده از گاز طبیعی تولیدی پالایشگاه برای احتراق در کوره‌ها با وجود نبود صرفه اقتصادی و منع استفاده از سوخت مایع به دلیل شدت آلودگی، تغلیظ آلاینده‌ها و Shutdown‌های احتمالی از مهمترین فعالیت‌های زیست محیطی پالایشگاه اصفهان در فصل زمستان است.
بر این اساس همچنین این پالایشگاه در خصوص رفع آلاینده‌های زیست محیطی اقدام به نصب و بهره‌برداری از سیستم اکونومایزر (پیشگرمکن) دیگ بخار B در واحد تولید بخار که منجر به کاهش مصرف سوخت، بهینه‌سازی سیستم احتراق و کاهش انتشار آلاینده‌های خروجی از این دیگ بخار کرده است.
پیگیری برای ترخیص آنالایزر‌های آنلاین پایش VOC از گمرک برای نصب و پایش متغیر‌های BTEX در بخش هوا در ۵ نقطه از شرکت از دیگر طرح‌های زیست محیطی پالایشگاه اصفهان است.
از دیگر فعالیت‌های زیست محیطی این واحد پالایشگاهی، نصب آنالایزر‌های اکسیژن بر روی کوره‌های واحد تبدیل کاتالیستی شماره یک شرکت به‌منظور تنظیم جریان اکسیژن در فرآیند احتراق و کنترل حداکثری آلاینده‌های خروجی از کوره‌های این واحد، افزایش تولید گازوئیل یورو ۴ و ۵ از ۲ به ۴ میلیون لیتر در روز به منظور کاهش سهم آلودگی هوای خودرو‌های سنگین و تولید روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ است.
کاهش ظرفیت تصفیه نفت خام از ۳۷۰ به ۳۶۰ هزار بشکه در روز از ابتدای فصل زمستان و کاهش Load تجهیزات احتراقی، استفاده از توان علمی دانشگاه‌های معتبر کشور در زمینه آلودگی هوا و تغییرات موردنیاز به‌منظور کاهش انتشار آلاینده‌های هوا هم از دیگر طرح‌های زیست محیطی در حال اجرای پالایشگاه اصفهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار