نماینده دامغان در مجلس تاکید کرد؛
مهر: نماینده دامغان در مجلس با اشاره به ضرورت تکمیل کریدور شمال- جنوب در شهرستان دامغان، گفت: این پروژه در منطقه جنوب دامغان اجرا و فقط فاز شمال آن باقی مانده است.
کد خبر: ۹۳۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳ 13 January 2021

کریدور شمال- جنوب مطالبه مردم دامغان/ ضرورت تحول مسکن مهر بهزیستی

به گزارش  تابناک سمنان علی اکبر علیزاده برمی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان سمنان با حضور وزیر راه در استانداری درباره مطالبات دامغان بیان کرد: جاده گلوگاه به دامغان کار بسیار خوبی بود که خوشبختانه مورد توجه وزارت راه نیز قرار گرفت و امروز بخش جنوبی آن از دامغان تا معلمان و … زیر بار ترافیکی قرار دارد و لحظه به لحظه تریلی‌های حمل بار از آن عبور می‌کنند اما مشکل این محور آن است که وقتی رانندگان تریلی به دامغان می‌رسند دیگر جاده‌ای برای حضور آنها در شمال وجود ندارد و لذا سردرگم می‌شوند.

وی افزود: مشکل جاده دامغان به معلمان این است که شرایط زیر بار ترافیکی رفتن را ندارد و دلیل آن هم فقط سه کیلومتر مسیر خاکی عنوان می‌شود که واقعاً در اندازه‌ای نیست که بتوان درباره آن بحث کرد، از سوی دیگر عدم رفع مشکل این جاده به پیمانکار که ۳۰ میلیارد تومان مازاد نیز اعتبار گذاشته فشارهای مضاعفی را وارد ساخته و او هم امروز با مشکل مالی روبرو است لذا همین سه کیلومتر آسفالت نشدن باعث شده تا جاده فاقد تابلو و استانداردهای لازم برای تردد باشد که امیدواریم وزارت راه به آن عنایت داشته باشد.

کریدور شمال به جنوب مزیت اقتصادی دارد

عضو خانه ملت همچنین تاکید کرد: احداث این محور می‌تواند شمال را به جنوب مرتبط کند و برکات فراوانی خواهد داشت از سوی دیگر باید گفت بندر امیرآباد ۲۵ میلیون تن حجم بار ترانزیتی دارد که پنج میلیون تن آن امروز بلای جان جاده‌های استان مازندران شده است زیرا محل تردد به سمت جنوب ندارند و بار ترافیکی به سمت تهران منتقل می‌شود در حالی که جاده ارتباط دهنده مازندران به جنوب از دامغان مهیا است و فقط باید یک اقدام دیگر برای تکمیل آن شود.

علیزاده برمی با بیان اینکه از سوی دیگر یکی از مطالبات مردم دامغان کریدور شمال به جنوب است البته ما اصراری نداریم که دیگر شهرستان‌های استان سمنان از این کریدور بی بهره شوند اما دامغان به دلیل موقعیت جغرافیایی تنها شهرستانی است که از جنوب به مرکز کشور راه دارد و چون این مقوله از لحاظ جغرافیایی مهیا است احداث این کریدور اهمیت دارد، تاکید کرد: کریدور شمال به جنوب همچنین می‌تواند از لحاظ اشتغال، اقتصاد و … برکات فراوانی را برای منطقه داشته باشد و به کاهش بار ترافیکی شمال و حتی تهران نیز کمک می‌کند.

وی افزود: موضوع بعد در خصوص دامغان این است که مردم روستای امام آباد در جوار راه آهن تابستان‌ها با خاک آلودگی فراوان و زمستان‌ها با گل آلودگی روزگار سر می‌کنند و چون مردم محرومی هم هستند نگاه چندانی به آنها نشده از سوی دیگر محل تردد این مردم یک پل راه آهن است که نیمه‌کاره باقی مانده ولذا درخواست داریم تا این پروژه نیز مد نظر قرار گیرد.

ضرورت توجه به خانه‌های مسکن مهر بهزیستی دامغان

نماینده دامغان در مجلس همچنین گفت: معضل بعدی در دامغان خانه‌های موسوم به غلامی است که متأسفانه رها شده‌اند و حتی با پیشرفت فیزیکی بالا به نحوی که حتی شیشه‌های ساختمان هم نصب شده است، هنوز به مردم تحول داده نشده که انتظار داریم معضل این خانه‌ها که با سازمان ملی جوانان است حل شود.

علیزاده برمی گفت: نکته بعدی در خصوص دامغان ۵۳ واحد مسکن مهر خانوار تحت پوشش بهزیستی است که ۱۳ سال از ساخت آن می‌گذرد و روز به روز فرسوده می‌شود اما تحویل داده نشده و معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده است ما در جلساتی که در مرکز استان داشتیم متوجه شدیم که حل این معضلات باید از تهران صورت گیرد لذا امیدواریم این امر نیز مد نظر قرار گیرد.

۸۵۰ نفر واجد شرایط برای طرح ملی مسکن در استان سمنان

مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه برای طرح ملی مسکن پنج هزار و ۸۰۰ نفر در استان ثبت‌نام کردند، ابراز داشت: از این تعداد تنها ۸۵۰ نفر واجد شرایط بودند که با افتتاح حساب پول اولیه را واریز کردند.

حسین دهقان بابیان اینکه ۶۳۵ واحد برای طرح ملی مسکن در استان سمنان تخصیص داده‌شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۶۹ واحد تابستان امسال در سمنان کلنگ زنی شد که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد دارد.

وی بابیان اینکه ۲۸ واحد به ستاد اجرایی فرمان امام و ۲۶۰ واحد به بنیاد مسکن داده‌شده است، ابراز داشت: درمجموع ۱۲ هکتار از زمین‌های ملی سازمان مسکن برای این اقدام در نظر گرفته شد و تغییر کاربری لازم در آن‌ها صورت گرفت که آمادگی تأمین زمین برای ساخت مسکن در استان سمنان وجود دارد همچنین ۱۷ هزار و ۶۱۸ واحد مسکونی مهر در غرب استان وجود دارد لذا از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۴۳ واحد تکمیل‌شده و یک هزار و ۷۵ واحد باقی‌مانده است.

متقاضیان ثبت نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه از تعداد ۸۶۸ واحد فاقد متقاضی ۳۰۰ مورد در دامغان، ۳۱۲ مورد در گرمسار و ۱۶۰ واحد در سمنان قرار دارد، افزود: ۶۳و احد نیز با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در این واحدها ساکن هستند که به دلیل نداشتن ضامن آن‌ها در سیستم مسکن مهر نشان می‌دهد اما در حال بهره‌برداری است.

دهقان بابیان اینکه از ۹۰۰ کیلومتر مسیر غرب به شرق تهران-مشهد ۶۰۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان است، ابراز داشت: خوشبختانه باهمت وزارت راه، آزادراه حرم تا حرم قطعه اول از قم- گرمسار به بهره‌برداری رسید و فاز بعدی آن گرمسار_ سمنان به طول ۱۱۴ کیلومتر با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا پیشرفت ۱۵ درصدی دارد که تکمیل و بهره‌برداری از آن می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد.

وی ضمن بیان اینکه باهمت وزارت راه استان سمنان به یک کارگاه بزرگ راه‌سازی تبدیل‌شده است، تصریح کرد: کریدور شمال جنوب از بندرعباس تا امیرآباد دامغان به طول یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر در حال حاضر با چهار پیمانکار مشغول کار است.

فیروزکوه - سمنان در دست اجرا

مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان همچنین بابیان اینکه قطعه اول دامغان-معلمان به طول ۵۵ کیلومتر با پیشرفت ۲۵ درصد در حال انجام و قطعه دوم به طول ۵۰ کیلومتر با پیشرفت ۴۵ درصد در حال فعالیت است، افزود: دامغان گلوگاه نیز در حال اجرا است که این محور نیز پیشرفت خوبی دارد.

دهقان بابیان اینکه ۳۷ کیلومتر محور فیروزکوه-سمنان در حوزه سمنان قرار دارد، ابراز داشت: کار اجرایی ۱۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و نصب نیوجرسی‌ها و تابلوها شروع‌شده است که امیدواریم در دهه فجر امسال این قطعه نیز به بهره‌برداری برسد و مابقی نیز طبق دستور وزیر عملیات مناقصه انجام و این محور به سرانجام می‌رسد.

وی بابیان اینکه محور گرمسار- سیمین دشت به طول ۱۸ کیلومتر در حال اجرا است، تصریح کرد: در محور تهران مشهد چندین پروژه و تقاطع غیر هم‌سطح وجود دارد که بعضی از آن‌ها سال گذشته به افتتاح رسید که حوزه آرادان، مومن‌آباد و شهرک صنعتی امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

تعیین تکلیف ندامتگان سمنان

مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه در حوزه شهرسازی نیز ندامتگاه سمنان با ظرفیت ۳۰۰ نفر و دامغان با ۱۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه‌ای آن در دستور کار است، افزود: از شروع ساخت بیمارستان ۸۵ تخت خوابی مهدی‌شهر هشت سال می‌گذرد این بنا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل نهایی را سپری می‌کند.

دهقان از ثبت‌نام پنج هزار و ۸۰۰ نفر برای طرح ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تنها ۸۵۰ نفر واجد شرایط بودند که برای آن‌ها ۶۳۵ واحد مسکن تخصیص داده شد که خوشبختانه باید گفت ۶۹ واحد آن کلنگ زنی و هم‌اکنون پیشرفت بالای ۲۰ درصد برخوردار است.

وی بابیان اینکه از ۱۷ هزار و ۸۶۸ واحد مسکونی مهر در غرب استان ۱۶ هزار و ۵۴۳ واحد تکمیل‌شده است، تصریح کرد: ۸۶۸ واحد فاقد متقاضی و تکمیل یک هزار و ۷۵ واحد باقی‌مانده و ۶۳ واحد نیز با پیشرفت ۱۰۰ درصدی ساکن شدند.

مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان افزود: فاز بعدی آزادراه گرمسار-سمنان سمنان به طول ۱۱۴ کیلومتر با مشارکت قرارگاه خاتم پیشرفت ۱۵ درصدی، کریدور شمال جنوب از بندرعباس تا امیرآباد دامغان به طول یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر، اجرای ۳۷ کیلومتر محور فیروزکوه-سمنان، محور گرمسار- سیمین دشت به طول ۱۸ کیلومتر و دامغان-معلمان دیگر پروژه‌های راه‌سازی استان محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار