دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان گفت: تلاش ما، توسعه گلخانه‌های خودپایدار است تا با بهره گیری از فناوری‌های نوین، در مصرف آب و انرژی استفاده بهینه صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 14 January 2021

کوروش خسروی در حاشیه جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان افزود: امروز در ادامه بررسی روند طرح‌های پیشران گلخانه‌های خودپایدار،  نتیجه ارزیابی ۱۱ طرح به هیات اجرایی معرفی شد.
وی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها بهره‌گیری از دما و سرمای زمین در گرمایش گلخانه در زمستان و سرمایش آن در تابستان است که چنین طرحی نخستین بار در سطح کشور مطرح می‌شود.
دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان اظهار داشت: این ۱۱ طرح در ۲ بخش گلخانه‌های خودپایدار و شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات اینگونه گلخانه‌هایی است.
وی اضافه کرد: افزون بر این، در جلسه امروز قرار شد کنسرسیومی با حمایت استانداری تشکیل شود تا با حضور چند شرکت گلخانه‌ساز، طرح‌های بزرگ گلخانه‌های خودپایدار در سطح استان به اجرا درآید.
خسروی تصریح کرد: حرکت به سمت گلخانه‌های خودپایدار، فرصتی برای بهره‌وری از آب و انرژی و حرکت از روش‌های سنتی و قدیمی گلخانه‌داری به سمت گلخانه‌داری دانش‌محور و بهره‌مندی از فناوری‌های نوست.
 وی خاطرنشان کرد: طرح‌های تایید شده در هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان از طریق درگاه این منطقه به بخش‌های صنعت در استان و کشور معرفی می‌شود تا زمینه توسعه فناوری گلخانه‌های خودپایدار فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار