سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان در خصوص لزوم نصب سامانه «ماسک» در مترو اصفهان گفت: امروز در این زمینه پیگیری لازم را داشته‌ایم اما هنوز این سامانه در مترو نصب نشده است.
کد خبر: ۹۳۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 14 January 2021

 حجت‌الله غلامی دقایقی قبل در نشست خبری با اشاره به مصوبات امروز ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص رنگ بندی شهرستان‌های استان اظهار داشت: از ۲۴ شهرستان استان ۹ شهرستان در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با بیان اینکه همچنان در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان محدودیت ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ الی چهار بامداد ادامه دارد، تصریح کرد: در دیگر شهرستان‌ها نیز به دلیل جمعیت کم نیروی راهور امکان کنترل تردد را دارد و این محدودیت اعمال نشده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه طی چند روز اخیر اجرای یکسره طرح زوج و فرد از ساعت هست صبح تا ۲۱ اجرایی شد، ابراز داشت: این طرح از امشب لغو می‌شود اما طرح زوج و فرد از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ تا آخر دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به برگزاری جلسه مجازی با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان با فرمانداران استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه سه درخواست مطرح شد که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

غلامی تأمین اعتبار برای بیمارستان‌ها و پروژه‌های بهداشت و درمان نیمه تمام شهرستان‌ها را از جمله درخواست‌های اعلام شده در این جلسه اعلام کرد و گفت: در این جلسه مصوب شد که این اعتبار تأمین و پروژه‌ها به ویژه در شهرستان‌های آران و بیدگل، نائین، شهرضا، مبارکه و … تا پایان خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی تأمین اعتبار برای تجهیزات بیمارستانی را از دیگر مطالبات اعلام شده در این جلسه عنوان کرد و افزود: تأمین اعتبار در این زمینه از سوی فرمانداران اعلام شد و به زودی این مشکل نیز برطرف می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان تأمین نیروی انسانی برای مراکز درمانی را از دیگر مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان اصفهان دانست و اضافه کرد: باید توجه داشت که در استان اصفهان همه بیمارستان‌ها با کمبود نیروی متخصص و پرستاری روبه‌رو هستند که انتظار داریم این نیاز از محل ۲۳ هزار نفر نیروی جدید استخدام شده و ۳۰ هزار نیرویی که قرار است تا شش ماه اول سال ۱۴۰۰ جذب شود، در این مراکز درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در شهرستان‌هایی که مشارکت خیران را برای ساخت مراکز درمانی داشته باشیم دولت با تقسیم بندی سهم ۶۰ به ۴۰ تأمین اعتبار را در کمترین زمان ممکن داشته باشد.

غلامی در خصوص بازگشایی مدارس در استان اصفهان نیز ابراز داشت: این امر در استان‌ها به شورای آموزش و پرورش واگذار شده است و بازگشایی مدارس در شهرهای آبی و زرد متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی گروه بندی‌هایی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: همچنین در مقطع متوسطه اول و دوم نیز تقسیم‌بندی‌های ۱۰ نفره در دستور کار است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان ادامه داد: برای مدارس فنی و حرفه‌ای نیز به دلیل حضور دانش آموزان در فضاهای با سقف بلند از اول بهمن ماه برنامه ریزی حضور دانش آموزان در مدارس را خواهیم داشت.

وی در پاسخ در خصوص روند صدور مجوز برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در استان در ایام فاطمیه ابراز داشت: برگزاری مراسم‌های مذهبی در اصفهان با رعایت دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد عملیاتی تدوین و ابلاغ شده است و بر اساس آن عمل شود مانعی ندارد.

غلامی تاکید کرد: البته باید این مراسم‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها و به صورت محدود برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در زمینه شیوع کرونا شرایط نسبتاً مطلوبی را در استان نسبت به دیگر استان‌ها داریم، ادامه داد: موج بعدی را در بهمن ماه خواهیم داشت و شهروندان همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با تاکید بر اینکه توجه به طرح هوشمند محدودیت‌ها بهترین راهکار برای مهار کرونا است، ابراز داشت: چنانچه به این محدودیت‌ها توجه نشود از وضعیت زرد به سمت نارنجی حرکت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در این زمینه نیازمند همکاری همه نهادها و به ویژه واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم تا آینده بسیار خوبی را داشته باشیم.

غلامی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌ها به دلیل عدم نظارت و بازرسی دقیق شاهد برگزاری مراسم عزاداری خارج از دستورالعمل‌ها هستیم، اضافه کرد: انتظار داریم که شهروندان همراهی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی در مورد نصب سامانه «ماسک» در ادارت استان اصفهان ابراز داشت: بر اساس پیگیری بازرسی استانداری همه ادارات موظف به فعال کردن این سامانه شدند که با ارزیابی صورت گرفته در حال حاضر این سامانه در ۷۰ درصد از ادارات و به ویژه مراکز پر جمعیت نصب شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان در خصوص لزوم نصب سامانه «ماسک» در مترو اصفهان نیز ابراز داشت: امروز نیز در این زمینه پیگیری لازم را داشته‌ایم اما هنوز این سامانه در مترو نصب نشده است و به شهرداری اصفهان در این زمینه تذکر لازم را داده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار