نماینده مردم رودسر در مجلس:
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اجرای طرح اصلاح موادی از قانون وظایف و انتخابات شوراهای شهر و روستا نظارت بر شوراها را بهبود می‌بخشد.
کد خبر: ۹۳۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 16 January 2021

حجت‌الاسلام محمد صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با وجود موافقان و مخالفانی داشت با برتری آرای موافقان در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: با توجه به عملکرد شوراها در چند سال اخیر و پیدایش پرونده‌های سیاسی و مالی بسیار در این حوزه این طرح می‌تواند نظارت بر شورای شهرها و روستاها را بهبود بخشد.

وی افزود: مجلس باید در خصوص انتخاب شوراها و عملکرد آن‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌تری را داشته باشد در همین راستا طرح اصلاح موادی از قانون وظایف و انتخابات شوراهای شهر و روستاها در مجلس در حال بررسی بوده و ان‌شالله بدین واسطه بتوانیم شاهد عملکرد بهتری در این حوزه باشیم.

صفری با بیان اینکه عامل تجربه در اداره شوراها عامل موثری است خاطرنشان کرد: دنیای کنونی با بنیان‌های علمی اداره می‌شود به همین منظور در راستای اصلاحات طرح مذکور شرط آزمون برای سنجش سطح علمی کاندیدای شوراهای اسلامی مطرح شده است.

وی افزود: پیرو سفر رئیس قوه قضاییه کشور به استان گیلان نشستی با حضور مجمع نمایندگان گیلان در قوه قضاییه استان با محوریت وحدت گفتمانی شکل گرفت تا کلیات مشکلات و طرح‌هایی که در سفر جناب آقای رئیسی به گیلان مورد رصد ایشان قرار می‌گیرد، بررسی شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ابراز داشت: در حوزه کشاورزی در رودسر و املش با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه هستیم که یکی از این مشکلات تأمین آب کشاورزی بوده و راهکار این مسئله نیز تکمیل سد پلرود است که آب کشاورزی 7 شهر را تامین می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای سد پلرود 250 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 190 میلیارد تومان در ماه‌های اخیر به این پروژه تخصیص داده شد و امیدواریم 60 میلیارد باقی مانده نیز تا قبل از عید سال 1400 تخصیص داده شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون با این تخصیص اعتبار روند کار در سد پلرود تسریع شده و با این پیشرفت فیزیکی سد پلرود تا پایان کار دولت و خرداد‌ماه سال 1400 به مرحله آبگیری آزمایشی می‌رسد.

صفری عنوان داشت: با توجه به اینکه شهر چابکسر دارای ظرفیت بالای تولید گل و گیاه است در این راستا جلسات متعددی برگزار شده و با پیگیری‌های صورت گرفته بنا بر این شد که زمینه ایجاد پایانه فروش گل و گیاه را در شهر چابکسر ایجاد کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده زمینه‌های ایجاد پایانه فروش گل و گیاه در شهر چابکسر فراهم شده است و ان‌شاالله به زودی اجرای پروژه مذکور آغاز می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه در نشست هفته گذشته در وزارت راه و شهرسازی مبلغ 20 میلیارد تومان تخصیص اعتبار انجام شد افزود: 10 میلیارد تومان از این مبلغ برای پل کنار گذر کلاچای و 10 میلیارد دیگر برای بازآفرینی شهری رودسر در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار