شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: اتوبوس های شهری اصفهان با سوخت گازوئیل یورو 4 فعالیت می کنند اما تعداد زیادی ماشین های سنگین، اتوبوس، مینی بوس هر روز به شهر از خارج شهر اصفهان به این شهر وارد می شود که بخشی از آلایندگی شهر را رقم می زند.
کد خبر: ۹۳۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 16 January 2021

قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: از ابتدای دهه فاطمیه پرچم های عزاداری همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی در سطح شهر نصب شد.
وی با اشاره به اینکه روند آلودگی هوا از هفته های گذشته در اصفهان شروع شده و همچنان ادامه دارد، افزود: به همین دلیل شهرداری در کنار پروژه های بزرگ، توسعه حمل و نقل غیرعمومی را نیز پیش بینی کرده است به همین دلیل 10 هزار موتورسیکلت برقی را با تسهیلات در اختیار مردم قرار می دهیم.
شهردار اصفهان بیان کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی با جایگزینی 300 تاکسی و قرار گرفتن 700 دستگاه دیگر در نوبت نوسازی از دیگر اقدامات در این زمینه است.
وی با بیان اینکه منشا آلودگی هوا جای دیگر است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: اتوبوس های شهری اصفهان با سوخت گازوئیل یورو 4 فعالیت می کنند اما تعداد زیادی ماشین های سنگین، اتوبوس، مینی بوس هر روز به شهر از خارج شهر اصفهان به این شهر وارد می شود که بخشی از آلایندگی شهر را رقم می زند.
نوروزی ادامه داد: متاسفانه اتوبوس های دستگاه های دیگر از گازوئیل معمولی استفاده می کنند و جان انسان ها در خطر است اما این موضوع یک اصل حقوق بشری است و هرکس کوتاهی کند این حق را نقض کرده است.
وی افزود: تاکید بر توسعه بی آر تی، تاکسی ها و رینگ چهارم در راستای استفاده نظام مند از حمل و نقل است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه «هر یکشنبه یک افتتاح»، دستاوردهای مهم مظلومانه در خلوت به علت در شرایط کرونایی افتتاح می شود، تصریح کرد: این هفته به منطقه شش رفتیم و در تخت فولاد براساس برنامه های راهبردی مجموعه هایی افتتاح شد؛ به همین سبب مسیر گردشگری بهشت، ورزشگاه روباز، نورپردازی تکایا و سنگ فرش معابر افتتاح شد و 11 طرح دیگر هم در دست اجراست چراکه بازآرایی تخت فولاد برایمان مهم است.
سیر نزولی قراردادهای عمرانی با ترک تشریفات از سال 96 تا 99
وی با بیان اینکه یکی از سیاست های ما اصل حاکمیت قانون است و اگر در هر شهری قانون محقق شود، مسائل حل می شود، اظهار کرد: بر همین اساس سعی کردیم، در حوزه عمرانی، اقتصادی و روابط شهروندان قانون را رعایت کنیم.
نوروزی ادامه داد: به طور مثال در حوزه عمرانی، در این دوره قراردادهایی که شهرداری با ترک تشریفات منعقد می کرد به شدت کاهش پیدا کرد به طوریکه در سال 96 حدود 33 درصد قراردادهای عمرانی با ترک تشریفات انجام می شد و الان به 16 درصد کاهش یافته است و اتفاقا قراردادها از نظر تعداد افزایش هم داشته؛ با تاکید بر قانون می توانیم کار بیشتر هم انجام دهیم و این باید نهادینه شود.
وی افزود: در شرایط کرونایی بسیاری از پیمانکاران شهرداری آسیب دیدند که تصمیم گرفتیم با 40 تا 70 درصد تخفیف با آنها تعامل کنیم همچنین روز گذشته در ستاد اقتصادی کرونا در شهرداری هم تصمیمات جدیدی در این زمینه گرفته شد.
شهردار اصفهان در پاسخ به سوال شهروندی در مورد احداث خیابان اطشاران اظهار کرد: در بازدید از این جاده، به مردم قول احداث خیابان دادم که به این قول عمل کردم به طوریکه پلاک هایی در مسیر این خیابان بود که از سال گذشته تخریب آنها شروع شد و در شورا هم ردیف بودجه ای تصویب شد تا زمین های در مسیر آزادسازی شود.
وی افزود: بخشی از این زمینه ها دارای کاربری مصالح فروشی و جنگلی است و پیگیر بودیم تا بخش هایی که با شهرداری است با قوت پیش رود و برای تغییر کاربری بخشی از زمین ها راه و شهرسازی و استانداری دخیل هستند که به زودی آزاد می شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین بنا به درخواست های مردمی در این منطقه پارکی برای شهروندان احداث شد.
وی در مورد احداث خیابان شهید رئیسی در شش راه نیز اظهار کرد: سال 80 که فرماندار اصفهان بودم این جا در حریم شهر بود و آن زمان فرمانداری ها توان مالی برای احداث خیابان نداشتند اکنون سالهاست این بخش در اختیار شهرداری قرار گرفته و با توجه به اینکه پرتردد و حادثه خیز است، نیاز به کار دارد.
نوروزی افزود: خیابان شهید رئیسی در شهرداری طرح مصوب دارد و چون آزادسازی اینجا با کاربری های متعدد کشاورزی، کارگاهی و تجاری روبروست و مالکان متعدد دارد، آزادسازی با سختی هایی روبرو است. این طرح نیاز به 100 میلیارد تومان اعتبار دارد.
وی افزود: همچنین در این حوزه بخشداری مرکزی، جهاد کشاورزی، شهرداری قهجاورستان، شهرداری های منطقه 10 و 15 نقش دارد.
جابجایی موزائیک سازان منطقه 2 با تعامل معتمدان محلی انجام شود
شهردار اصفهان تصریح کرد: البته اگر در بالادست رینگ چهارم احداث شود از بار سنگین این بخش حذف می شود.
وی با بیان اینکه خیابان ملت در منطقه دو در محله ولدان دارای عرض کم است و نیاز به آزادسازی دارد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح نیاز به همکاری مردم برای آزادسازی خیابان داریم و سابقه این طرح مربوط به هفت سال پیش است که حاضر هستیم در زمان آزادسازی امتیازی متناسب داده شود.
نوروزی افزود: در مورد جابجایی موزائیک سازان از این منطقه نیز تمایل نداریم از طریق مراجع قضایی با مردم رفتار شود چراکه درصددیم کاری که با توافق مبتنی بر رضایت است، دنبال کنیم؛ از معتمدان و مردم می خواهم به کمک شهردار منطقه بیایند و چاره ای بیندیشند.
وی در مورد ساماندهی طبقه بالای چهارباغ عباسی نیز تصریح کرد: چهارباغ با همین ویژگی ها چهارباغ است و باید هویت آن حفظ شود و شخصا از قسمت شرق چهارباغ که در سال های قبل تخریب و مجموعه جدید ساخته شد راضی نیستم چون اینجا دیگر چهاباغ نیست.
شهردار اصفهان افزود: قرار نیست میراث را تخریب کنیم و بنایی شیک تر بسازیم اما این مخروبه ها هم باید بازسازی و ترمیم شود که برای این کار طرح پیرایش شهری در 15 منطقه اجرا می شود.
هتل جهان با توافق مالک در حال بازسازی است
وی ادامه داد: هتل جهان در طبقه دوم چهارباغ سال ها رها بود اما اکنون با توافق مالک هتل، در حال بازسازی است.
نوروزی افزود: برخی مغازه های این گذر، تعدد مالیک دارد و در طبقه دوم هم اینگونه است اما چهارباغ مهم است و مغازه داران برای پیرایش خیابان با ما همکاری کنند. به همین خاطر از همه افرادی که در ضلع غربی مسافرخانه دارند، درخواست می کنم برای ترمیم و بازسازی اقدام کنند.
وی با اشاره به گفتگوی شب گذشته خود با استاد فرشچیان اظهار کرد: از ایشان خواهش کردم با اینکه از وطن دور هستند، به شهر اصفهان کمک کنند. همچنین از هنرمندان دعوت می کنم به خاطر مردم و آینده شهر و حفظ دستاوردهای گذشته به چهارباغ کمک کنند تا چهارباغ نگین انگشتر شهر زیبای اصفهان بماند.
شهردار اصفهان در مورد ایمن سازی میدان انتهای خیابان آیت اله غفاری که مورد درخواست یکی از شهروندان بود، اظهار کرد: از شرکت نیک اندیش می خواهم برای ساماندهی چراغ های راهنمایی این خیابان این کار را با قید فوریت جلو ببرند.
وی افزود: زینبیه برای ما مهم و شعار ما عدالت فضایی است که به همین سبب جاده فرزانگان ساخته شد تا از تلفات 23 نفری سالانه نجات پیدا کند؛ برای انتهای خیابان آیت اله غفاری نیز طرحی تصویب کردیم و می خواهیم زیرگذری با 40 میلیارد تومان هزینه احداث کنیم تا دیگر تصادفی در این محل رخ ندهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار