رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان فوتی های کرونا دی ماه سال جاری در مقایسه آبان ماه ۹۵.۴ درصد در این استان کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۳۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 18 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام، دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی و همکاری مردم و مسوولان منجر شده که تعداد فوتی های کرونا ماه جاری در مقایسه با آبان ماه کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی یادآور شد: میزان بستری های کرونا استان در ماه جاری در مقایسه با آبان ماه نیز ۸۷ درصد کاهش یافته است که این روند نزولی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات تداوم یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه از کاهش محسوس نمونه های مثبت کرونا ماه جاری در مقایسه با آبان ماه در ایلام خبر داد و افزود: تعداد نمونه های مثبت کرونا در این استان در دی ماه سال جاری در مقایسه با آبان ماه ۸۸.۵ درصد کاهش یافته است.

کریمیان با تقدیر از اهتمام کادر بهداشت و درمان، پرستاران و پزشکان استان ایلام در راستای بهبود مبتلایان به کرونا، افزود: ۲۳ هزار و ۲۵۸ نفر نیز پس از ابتلا به کرونا در این استان بهبود یافته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ۶۰ درصد مبتلایان را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می دهند، گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۹ هزار و ۹۱۱ زن در استان به کرونا مبتلا شدند.

کریمیان در خصوص میزان فوتی ناشی از کرونا در استان یادآور شد: ۵۸ درصد فوتی های کرونا در استان را مردان و ۴۲ درصد را زنان تشکیل می دهند.

به گفته وی ۷۶ درصد فوتی های کرونا در استان دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه به وضعیت میانگین سنی مبتلایان و فوتی های کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان ۴۲ سال و میانگین فوت کرونا نیز ۵۷ سال است.

دکتر کریمیان میزان ابتلا به کرونا کادر بهداشت و درمان، کارکنان ادارات، بانک ها و شرکت ها استان را هفت هزار و ۶۸۰ نفر ذکر کرد و گفت: ۷۰۶ نفر از بخش بهداشت، یک هزار و ۳۴۳ بخش درمان و پنج هزار و ۶۲۸ نفر از کارکنان ادارات، بانک ها و شرکت ها به کرونا مبتلا شده اند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار