رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: استارت انتخاباتی حداد عادل با چاشنی انتقاد از دولت / خوفناک‌ترین رقیبِ ایرانیِ سامانه‌های ضدموشکی اسرائیل / تکذیب نوشتن پیش نویس قانون اساسی آینده ایران توسط استاد شجریان و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 17 January 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حقیقت‌پور: لاریجانی در این شرایط به انتخابات ورود کند، فحش می‌خورد

مشاور رئیس پیشین مجلس با بیان اینکه لاریجانی توان اجماع سازی را دارد، یادآور شد: آقای لاریجانی اگر بیایید، می‌تواند اجماع‌ساز باشد. ایشان اجماع‌آفرین و ثمر‌بخش و تاثیرگذار خواهد بود، اما قصد ندارد در عرصه رقابت‌ها حضور پیدا کند و فعلا تصمیمی برای ریاست جمهوری ندارد. ما از دوستان و نزدیکان او هستیم و مدام با هم دیدار و جلسه داریم و هیچ نشانه‌ای دال بر حضور در انتخابات از او مشاهده نکردیم. البته ممکن است در روز‌های منتهی به انتخابات تصمیم او تغییر کند، اما واقعا درجریان نیستم و می‌دانم که در انتخابات شرکت نمی‌کند.وی با بیان اینکه اصولگرایان قطعا روی افرادی مانند جلیلی، ضرغامی، سعید محمد و ... اجماع نمی‌کنند، ادامه داد: توصیه می‌کنم رفتار حرفه‌ای داشته باشیم و فضای انتخاباتی را بمباران شیمیایی نکنیم و اجازه دهیم افراد توانمند ورود کنند، اما اگر شرایط به همین منوال باشد توصیه می‌کنم که آقای لاریجانی حضور پیدا نکند، چرا بیاید و فحش بخورد؟ اما اگر مولفه‌های تعیین کننده انتخابات تصمیم بگیرند که اخلاق و ادب را رعایت کنند، افراد بسیاری مانند لاریجانی، ناطق و ... که افراد بزرگی هستند می‌توانند در صحنه حضور پیدا کنند. با توجه به همین گزینه‌هایی که وجود دارد معتقدم کسی که ممکن است بتواند اجماع‌آفرین باشد رئیسی است و شاید به احترام حضور او، بقیه بنشینند.

آخرین وضعیت اصولگرایان برای 1400؛ متکی رئیس شد


شورای وحدت فرایند همگرایی بین نیروهای اصولگرا و انقلابی را پیش می برد و برای رسیدن به اجماع اجماع پیشنهاد ویژه ای را به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب داده است.حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره ترکیب شورای عالی وحدت گفت: اعضای هیأت عالی شامل آیت الله موحدی کرمانی، آقایان پورمحمدی، سیدرضا تقوی و محمدحسن ابوترابی فرد از جامعه روحانیت، آقایان محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان، شهاب الدین صدر و عبدالحسین روح الامینی از احزاب، آقای حسین الله کرم از «مجموعه پیشکسوتان جبهه و جنگ» و سیدمحمد حسینی از تشکل اساتید هستند.این فعال اصولگرا افزود: البته «جامعه مدرسین»، «جبهه پایداری»، «هیئات رزمندگان»، «زنان» و «دانشجویان و جوانان» نیز قرار است نمایندگان خود را در آینده مشخص کنند که در مجموع تعداد اعضای شورای عالی 17 نفر می شود.سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره تصمیم گیری برای اختصاص سه کرسی در شورای عالی وحدت به شورای ائتلاف اظهار کرد: قبلا صحبت از عضویت 2 نماینده از شورای ائتلاف در شورای عالی وحدت بود، حالا به شورای ائتلاف 3 کرسی پیشنهاد شده است تا مجموعه شورای عالی وحدت تقریبا یکپارچه شود اما نمی دانم این پیشنهاد مورد پذیرش شورای ائتلاف قرار گرفته است یا خیر.وی درباره هماهنگی شخصیت های اصولگرای در مظان کاندیداتوری اظهار کرد: هیأت اجرایی به ریاست آقای منوچهر متکی تشکیل شد و قرار است درباره این موضوعات تصمیم گیری کند.

نظر یک اصلاح‌طلب درباره نقش‌آفرینی موسوی خوئینی‌ها و رئیس دولت اصلاحات در انتخابات 1400


اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آخرین وضعیت انتخاباتی جبهه اصلاحات به «نامه‌نیوز» گفت: «بناست که همه اصلاح‌طلبان به تصمیم مجمع اجماع‌ساز تن دهند. اکنون همه احزاب اصلاح‌طلب در مجمع حضور دارند و قرار است در کنار آقای خاتمی نقش‌آفرینی کنند. حضور آقای خوئینی‌ها در مجمع اجماع‌ساز هم بسیار امر خوبی است و باید به فال نیک بگیریم زیرا حضورش مغتنم و است و او یکی از سرمایه‌های جبهه اصلاحات است و حتما همه اصلاح‌طلبان از اینکه او یکی از اعضای حقیقی مجمع اجماع‌ساز باشد، استقبال می‌کنند».او ادامه داد: «آقای موسوی خوئینی‌ها حتما می‌توانند به پرشور شدن انتخابات کمک کنند و نقش‌آفرینی او می‌تواند مردم را انتخابات امیدوار کند».این فعال سیاسی درباره اینکه برخی می‌گویند کنشگری انتخاباتی موسوی خوئینی‌ها باعث تندشدن فضای انتخابات می‌شود، اظهار کرد: «من به هیچ وجه قبول ندارم حضور او باعث تندتر شدن فضای انتخابات می‌شود. او شخصیتی است که از قبل تا بعد از انتخابات فعالیت سیاسی کرده است و یکی از یاران نزدیک امام(ره) بوده است. حضور آقای خوئینی‌ها باعث پرشور شدن انتخابات و نه تندشدن آن می‌شود. آقای خوئینی‌ها نماد اصلاح‌طلبی است و کسانی او را تخریب می‌کنند از نقش‌آفرینی‌اش در انتخابات می‌ترسند زیرا این احتمال را می‌دهند که با فعالیت بزرگان اصلاحات سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به میدان بیایند و در نهایت اصلاحات پیروز انتخابات شود. طبیعی است که با چنین تصوری فضا را مسموم می‌کنند و به آقای خوئینی‌ها اتهام تندروی می‌زنند که اصلا چنین موضوعی واقعیت ندارد».

محسن هاشمی قصد نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ را دارد؟

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران با تاکید بر علاقه اصلاح‌طلبان برای حضور انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: قصد نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارم.محسن هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این انتخابات برای ایران پیش‌رو بسیار مهم است و باید احزاب قوی با ارائه برنامه مشخص برای انتخابات ۱۴۰۰برنامه ریزی کنند.رییس شورای شهر تهران افزود: اصلاح طلبان باید از ایران و آینده تصویر سازی کنند. برنامه های خود را به مردم بگویند و روشنگری کنند و تیمی را معرفی کنند که بتواند این برنامه را اجرا کنند.یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم و مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

توضیح نائب رئیس مجلس درباره یک اظهارنظر دلاری؛ گویا سخنگوی دولت با رئیس جمهور هماهنگ نیست

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اظهار نظر خود در مورد نرخ ارز گفت: گویا سخنگوی دولت با رئیس جمهور هماهنگ نیست.سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران استان البرز در این باره افزود: بنده در مصاحبه‌ای گفتم که دولت قصد دارد قیمت دلار را به 11500 تومان برساند که این موضوع با واکنش ربیعی سخنگوی دولت همراه بود و بعد از آن رئیس جمهور در مصاحبه‌ای گفت که نرخ محاسباتی دلار را 11500 تومان در نظر گرفته است.نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گویا سخنگوی دولت با رئیس جمهور هماهنگ نیست، اضافه کرد: ریزش ارز هم در حال اتفاق افتادن است، در زمان حاضر باید پرسید؛ شرایط ارزی چگونه است، ارز داریم یا نه؟ اگر نداریم چگونه است؟ آقایان از این سخنان من ناراحت شدند که چرا این جمله گفته شده است.نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه و رشد برخی موارد در آن گفت: در بودجه نرخ افزایش دستمزد کارمندان پیش‌بینی شده، اما برای بازنشستگان این مورد رشد داده نشده است ‌و در این بودجه رشد هزینه‌ها مشهود است.قاضی‌زاده هاشمی در مورد منابع بودجه تصریح کرد: فروش دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفت و در صورت فراهم نبودن این امکان فروش اوراق مطرح شده است که منابع را تأمین کند که حجم اوراق پیش‌بینی‌شده به‌گفته یکی از اقتصاددانان نزدیک به دولت بدهی 100 هزار میلیارد تومانی را به سال 1400 منتقل می‌کند.

شرط آمدن رئیسی به انتخابات 1400

چهره سیاسی اصولگرا گفت: اگر رئیسی بخواهد وارد انتخابات 1400 شود طبیعتا اصولگرایان باید تلاش بسیاری انجام دهند که رهبری را راضی کنند که منع را از روی رئیسی برای پذیرش مسئولیت دیگر بردارند.حمیدرضا ترقی در بخش از گفتگو با برنا در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان از آمدن رئیسی اطمینان دارند، گفت: خیر این گونه نیست مگر اینکه اصولگرایان بتوانند فشار زیادی بیاورند تا بتوانند، رضایت رئیسی را جلب کنند.او در این باره که چون بسیاری از اصولگرایان بر این باورند اهمیت قوه مجریه بیش از قوه قضاییه است رئیسی بیاید بهتر است، اظهار کرد: به هر حال اگر رئیسی بخواهد وارد انتخابات 1400 شود طبیعتا اصولگرایان باید تلاش بسیاری انجام دهند که رهبری را راضی کنند که منع را از روی رئیسی برای پذیرش مسئولیت دیگر بردارند. بنابراین طبیعی است که کار مشکلی است به هر حال رئیسی سرباز نظام است و در هر جایی که وظیفه باشد، خدمت می‌کند.

ظریف جواب لودریان را داد؛ برجام به خاطر ایران پابرجاست نه اروپا

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سخنان زیاده‌خواهانه اخیر وزیر خارجه فرانسه در ارتباط با برجام، گفت رهبران سه کشور اروپایی عضو این توافق هیچ کاری برای حفظ آن انجام نداده‌اند.«محمدجواد ظریف» در توییتی به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام و همچنین سخنان وزیر خارجه فرانسه واکنش نشان داد.وی در این توییت نوشت: رهبران سه کشور اروپایی--که برای انجام تعهدات خود تحت برجام به امضای مقامات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (از سازمان‌های تحت نظارت وزارت خزانه‌داری آمریکا)نیاز دارند--هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند.او در ادامه نوشت: ابتکار از آغاز مرده امانوئل ماکرون یا عدم پرداخت بدهی انگلیس طبق دستور دادگاه را به یاد آورید؟ظریف سپس با مورد خطاب قرار دادن وزیر خارجه فرانسه نوشت: برجام به خاطر ایران زنده است و نه سه کشور اروپایی.وی در ادامه نوشت: همکار محترم: شما دوران کاری‌ات در کابینه را با فروش جنگ‌افزار به جنایتکاران جنگی سعودی آغاز کردی. از بیان حرف‌های پوچ و مهمل در مورد ایران دست بردار.وزیر خارجه کشورمان افزود: یادآوری واقعیت: این "شما" هستید که منطقه ما را بی‌ثبات می‌کنید. از حفاظت جنایتکارانی که منتقدان خود را با اره تکه تکه می‌کنند و از جنگ‌افزارهای ساخت "شما" برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارید.«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بامداد یکشنبه طی اظهاراتی زیاده‌خواهانه و مداخله‌جویانه با کافی ندانستن احیای برجام، خواستار انجام مذاکراتی در خصوص فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران شد.وی با اشاره به گام‌های هسته‌ای اخیر ایران گفت: «ایران در حال کار برای تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود است».لودریان درباره لزوم بازگشت همه طرف‌ها به اجرای کامل برجام اظهار داشت: «لازم است که ترتیباتی برای بازگشت ایران و ایالات متحده به توافق هسته‌ای انجام شود».وی سپس مدعی شد: «احیای توافق هسته‌ای کافی نیست. لازم است گفت‌وگوهای سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم».

تکذیبیه دختر موسوی

دختر میرحسین موسوی خبر رفع حصر پدرش را تکذیب کرد.نرگس موسوی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد: همراهان و دوستان گرامی از آنجا که در طول هفته گذشته اخباری مبنی بر آزادی محصورین اختر در فضای مجازی پخش شد که درست نبوده است، در پاسخ به سوالهای مکرر به اطلاع می رساند:تنها تغییر اخیر صورت گرفته، ابلاغ مجوز تلفن مستقیم برای والدین ما می باشد. حال باید دید در این زمینه چه اقدامی صورت خواهد گرفت.

آخرین پیام‌های ظریف به دولت ترامپ

وزیر امور خارجه از مقامات آمریکا خواست تا از حمایت از سعودی ها که از جنگ‌افزارهای آمریکایی برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارند.به گزارش خبرآنلاین، محمدجواد ظریف نوشت: همکار محترم: شما دوران کاری‌ات در کابینه را با فروش جنگ‌افزار به جنایتکاران جنگی سعودی آغاز کردی. از بیان حرف‌های پوچ و مهمل در مورد ایران دست بردار.یادآوری واقعیت: این "شما" هستید که منطقه ما را بی‌ثبات می‌کنید.از حفاظت جنایتکارانی که منتقدان خود را با اره تکه تکه می‌کنند و از جنگ‌افزارهای ساخت "شما" برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارید.

خوفناک‌ترین رقیبِ ایرانیِ سامانه‌های ضدموشکی اسرائیل

بالستیک زمین به زمین دو مرحله‌ای با برد ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر(بسته به وزن کلاهک). سجیل که موشک دو مرحله‌ای سوخت جامد است، سریع‌ترین و سنگین‌ترین بالستیک ایرانی محسوب می‌شود که در مرحله نهایی حرکت خود با ۱۲ تا ۱۴ برابر سرعت صوت به هدف اصابت می‌کند.محمدصادق علیزاده در کانال تلگرامی خود نوشت: سجیل را می‌توان خوفناک‌ترین رقیبِ ایرانیِ سامانه‌های ضدموشکی اسرائیل دانست که امید اول جمهوری اسلامی برای درهم شکستن سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی است. این موشک قابلیت پرتاب از سیلوهای زیرزمینی را داشته و برای پاسخ سریع به حملات دشمن ساخته شده که در کمتر از ۲۰ دقیقه آماده شلیک می‌شود.

شرط و شروط جبهه پایداری برای وحدت با اصولگرایان

سخنگوی جبهه پایداری گفت: در زمینه الگوی عملیاتی وحدت با دیگر گروه‌های اصولگرا در چهار مرحله جلو خواهیم رفت.مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اظهار کرد: جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ از کسی حمایت خواهد کرد که بالاترین نمره را ضمن رای‌آوری، در احراز اصلح بودن مطابق شاخص‌های انقلابی داشته باشد و اعضای کابینه‌اش جزو توانمندترین‌ها برای حل مشکلات مردم بوده و همچنین دارای پیشینه‌ای درخشان در عملکرد باشند.او ادامه داد: ما دنبال ایجاد شرایطی هستیم که در انتخابات آینده، جریان انقلابی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد تا نتیجه انتخابات به نفع مردم و نظام و انقلاب اسلامی رقم بخورد به نحوی که گفتمان عدالت در رفتار و کردار مسئولینِ اجرایی ظهور پیدا کند.

استارت انتخاباتی حداد عادل با چاشنی انتقاد از دولت

حدادعادل همچنین در همایش روسا و دبیران استانهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود که «از مردم خجالت می‌کشم»! و در تشریح علت خجالت زدگی خود هم، این موارد را گفت :« چون یک روز بحث گوشت و یکی روز فولاد و و روز دیگر بحث بورس است و روی هرچه دست می‌گذاریم، می‌بینیم که هم کم‌کاری و هم بدکاری و هم ناهماهنگی است.»او ضمن تداوم حمله به دولت روحانی با افزودن این جمله که « بعید نیست که مقداری ارز آزاد کنند یا قولش را بدهند یا با معادلات پولی ‌و ‌مالی بازی کنند و قیمت ارز و سکه پایین بیاید و مردم به یک سمت و سوی بروند»؛ صراحتا نقش تحولات آمریکا و حذف ترامپ از معادلات جهانی و اثرگذاری تحریم های کاخ سفید را نفی کرد. در ادامه ، به زعم خود "الگوی خوب" هم برای دولت سیزدهم به عنوان نمونه، ذکر کرد و ابراز امیدواری هم می کند که در ۱۴۰۰ دولتی مانند مجلس انقلابی سرکار بیاید. مجلسی که به گفته او در کمتر از یک سال، کارهای مثبتی! انجام داده است؛ کارهایی مثل « تصویب قوانینی مانند مالیات بر خانه های خالی، بحث هسته‌ای و اصلاح قانون انتخابات ».

زنان آوازخوان کرمانشاهی دستگیر شدند

رئیس پلیس امنیت عمومی استان از دستگیری عوامل مربوط به انتشار یک کلیپ در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: اقدام این افراد باعث جریحه شدار شدن افکار عمومی شده بود. سرهنگ "حسن حیدری" اظهار داشت: پس از انتشار کلیپی در شبکه‌های اجتماعی که در بین افکار عمومی بازتاب منفی داشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: در بررسی‌های تخصصی همکاران پلیس امنیت عمومی مشخص شد چند نفر خانم در یک مراسم  اقدام به آوازخوانی کرده و سپس کلیپ آن در فضای مجازی منتشر شده بود. سرهنگ حیدری تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد این اقدام به سفارش یکی از واحد‌های صنفی و با هدف تبلیغات توسط یکی از کانون‌های تبلیغاتی شهر کرمانشاه انجام شده است. رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه افزود: در همین راستا پس از شناسایی کلیه عوامل دخیل در این کلیپ هنجارشکنانه، هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی برای دستگیری آنها به عمل آمد و همکاران ما نسبت به دستگیری خانم‌های هنجارشکن، صاحب واحد صنفی و صاحب کانون تبلیغاتی اقدام کردند.

تنبیه مجری زن به خاطر استفاده مهمان از یک واژه منشوری!

مجری برنامه عصرگاهی شبکه دو تلویزیون که مهمان برنامه شب یلدایش به خاطر دعوت کردن مردم به انجام دادن حرکات موزون جنجالی شده بود، مدت‌هاست روی آنتن نمی‌رود. رزیتا قبادی که اجرای برنامه «عصر خانواده» شبکه دو را بر عهده داشت، از سخنان مهمان برنامه‌اش در شب یلدا غافلگیر شد؛ وقتی آقای دکتر از مردم و بینندگان برنامه خواست در شب یلدا رقصیدن را در برنامه شب‌نشینی‌شان بگذارند تا در زمانه کرونا گرفتار افسردگی نشوند. هر چند این مجری جوان همان زمان تلاش کرد به نوعی جلوی حرف‌های مهمان را بگیرد اما دیگر دیر شده بود و روز بعد ناچار شد به خاطر پیشنهاد رقص آقای دکتر از واژه «رقص» و دعوت کردن از مردم برای رقصیدن عذرخواهی کند. قبادی پس از این عذرخواهی دیگر در قاب تلویزیون دیده نشد و حالا حدود چهار هفته است که خبری از او در برنامه عصرگاهی شبکه دو نیست. مجری ۳۵ ساله شیرازی حدود ۲۰ روز پیش هم پستی در صفحه اینستاگرام خود گذاشت و از مردم خواست بچه‌هایشان را به گونه‌ای تربیت کنند که از شکست خوردن دیگران خوشحال نشوند. قبادی با آوردن مثالی از تفاوت صندلی‌بازی کودکان ایرانی و ژاپنی نوشت: «چرا هیچ‌وقت نمی‌تونیم ببینیم دوستمون، همکارمون موفقه؟ مگر جلوی موفقت تو رو گرفته؟ چرا صندلی زیر پای اونو می‌کشی تا جای خودت رو بازتر کنی؟»

پدر کودک آزار خرمشهری دستگیر شد

دادستان انقلاب اسلامی خرمشهر از صدور حکم جلب و دستگیری پدری که به خاطر ضرب و شتم فرزندش در این شهرستان او را راهی بیمارستان کرده بود خبر داد.فاخر باوی  بیان کرد: حکم جلب این پدر به خاطر آسیب متعدد به فرزند ۱۲ ساله‌اش که منجر به شکستگی جمجمه وی، و بستری شدنش در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) بیمارستان ولیعصر(عج) شد، صادر گردید. وی افزود: این کودک آزار امروز دستگیر و در وقت کشیک با وثیقه به زندان معرفی، و برای تحقیقات به مرجع انتظامی سپرده شد. 

محیط زیست خوزستان: وجود فاضلاب در آب شرب اهواز تایید شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در پاسخ به مسایل مطرح شده درباره اختلاط آب شرب و فاضلاب، با اشاره به آزمایش آب شرب در ۹ نقطه اهواز توسط آزمایشگاه محیط زیست خوزستان، تصریح کرد: این مساله وظیفه قانونی محیط زیست نبوده اما این نمونه‌برداری‌ها انجام شده و نتایج آن نشان می‌دهد غیر از یک مورد در منطقه پردیس اهواز (که موضوع خاصی بوده) بقیه مناطق آلودگی خاصی نداشتند. وی ادامه داد: اختلاف نظر درباره ادغام آب شرب و فاضلاب همیشه میان بهداشت و آبفا وجود داشته و در آخرین جلسه شورای سلامت مقرر شده بود که کارگروه داخلی میان این دو دستگاه برای هماهنگی در نمونه‌برداری‌ها انجام شود.

اقدام عجیب امارات علیه سردار آزمون

سرمربی زنیت اعلام کرد مهاجم ایرانی اش به دلیل مشکلات ویزا نتوانست در اولین جلسه تمرین تیم در دبی شرکت کند. سرگی سیماک سرمربی زنیت سن پترزبورگ از دلیل غیبت سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان در اولین جلسه تمرینی اش در دبی این طور گفت: آزمون به دلیل مشکلات دو کشور ایران و امارات و سختی صدور ویزا نتوانست ما را در اولین تمرین همراهی کند. وی افزود: او ویزای خود را گرفته امشب یا فردا به ما ملحق می‌شود.

تکذیب نوشتن پیش نویس قانون اساسی آینده ایران توسط استاد شجریان

محمدحسین آقاسی وکیل استاد شجریان امروز در توییتر نوشت: «در مصاحبه هفته پیش درخواست نمودم ظرف یک هفته آقای دکتر میلانی دلیل صحت ادعای خود مبنی بر اینکه زنده یاد استاد شجریان قانون اساسی جدید نظام آینده را به او سپرده برای فرزندان استاد ارسال کند چون هیچ کس از بازماندگان استاد دلیلی و مدرکی دریافت ننمودند بنابراین ادعای مذکور تکذیب می‌شود.» همچنین همایون شجریان با بازنشر این توییت در استوری صفحه‌ی اینستاگرام خود، صحبت های وکیل را تایید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار