نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس در واکنش به تصادف مرگبار روز گذشته محور حمیل به ایلام، گفت: متأسفانه هیچ‌گونه توجهی به شهرستان اسلام‌‌آباد غرب در رابطه با ارتقا کیفی و کمی جاده‌های آن نشده و نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 18 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، ساعت ابتدایی بامداد روز یکشنبه، ۲۸ دی‌ماه و در کیلومتر یک محور حمیل به ایلام میان ۲ دستگاه خودروی سمند و وانت نیسان یک سانحه رانندگی مرگبار رخ داد.

در این حادثه یک پسر و دختر نوجوان و خانم جوان که همگی سرنشین خودروی سمند بودند به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

همچنین ۲ سرنشین دیگر خودروی سمند و ۲ سرنشین وانت نیسان نیز زخمی و توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

پلیس راه استان کرمانشاه علت وقوع این حادثه مرگبار را انحراف به چپ خودروی سمند اعلام کرد.

مجتبی بخشی‌‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصادف مرگبار روز گذشته محور حمیل به ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: اسلام‌‌آبادغرب دومین شهر پرجمعیت استان کرمانشاه و شریان ارتباطی غرب به جنوب کشور و محور مواصلاتی زوار عتبات عالیات بوده و جاده‌های آن اغلب دارای ترافیک سنگین هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه با تمام این شرایط و نیازهای بدیهی اسلام‌‌آبادغرب در حوزه راه، متأسفانه هیچ‌گونه توجهی به این شهرستان در رابطه با ارتقا کیفی و کمی جاده‌های آن نشده و نمی‌شود.

بخشی‌پور با بیان اینکه بعد از قریب ۳۰ سال از شروع ساخت بزرگراه کربلا، متأسفانه تنها قطعه باقی‌مانده این مسیر در اسلام‌آبادغرب قرار گرفته، گفت: در حد فاصل شیان تا علی‌آباد عملیاتی انجام نشده و حتی تقاطعات آن نیز شروع نشده است.

وی افزود: تقاطعات قرار گرفته در محور اسلام‌آباد– حمیل– شا‌هبداغ، نیازمند اندکی اعتبار جهت تملک اراضی کشاورزان است و ناتمام مانده و تبدیل به نقاطی حادثه‌خیز شده‌ و هر لحظه احتمال حوادثی ناگوار وجود دارد و همچنین هشت کیلومتر انتهایی قطعه حمیل– شاهبداغ کاملا به فراموشی سپرده شده است.

نماینده اسلام‌‌آبادغرب و دالاهو در مجلس با انتقاد از مسکوت ماندن تقاطع غیرهمسطح حمیل و نامعلوم بودن زمان شروع عملیات آن، تصریح کرد: تداوم بی‌توجهی‌ها از گذشته تا به امروز ادامه داشته و الان شاهد پیامدهای منفی قصور‌ات و سهل‌انگاری‌های گذشته و تلفات فراوان جاده‌ای هستیم.

بخشی‌پور ادامه داد: اگر مسئولین در گذشته از واقعیت روی گردان نبودند و به شعار دادن بسنده نمی‌کردند،
هم اکنون درغم مرگ این عزیزان یا مجروحیت آن‌ها، به سر نمی‌بردیم.

وی با بیان اینکه، تصادف مورخ روز گذشته محور حمیل– ایلام تازه‌ترین اما قطعا آخرین حادثه نیست، تصریح کرد: اخطار می‌دهم که مسئولیت کوتاهی‌های گذشته و کنونی و تلفات جاده‌ای با وزارت راه و شهرسازی بوده و بهره‌مندی مردم از راه ایمنی که اولین اشتباه و بی‌احتیاطی رانندگان را با بی‌رحمی تبدیل به آخرین اشتباه آنان نکند، حقی مسلم بر گردن دولت است.

بخشی‌‌پور در پایان، عنوان کرد: مسئولین باید با برنامه‌ریزی‌های عملی در رفع نیازهای مردم تلاش کنند و شعار معروف «پیشگیری بهتر از درمان است» را عملا اجرا کنند تا دیگر این حوادث تلخ را شاهد نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار