مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: هیچ تولیدکننده "رمز ارز"(ی) در استان مجوز فعالیت ندارد و تولید این نوع پول دیجیتال به هر شکل در این خطه، غیرقانونی است.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 18 January 2021

حمیدرضا پیرپیران، در نشست خبری مشترک با مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: از طرف دستگاه قضایی استان بشدت با تولیدکنندگان رمزارز برخورد می‌شود.

وی هشدار داد: مالکان منازل، باغ‌ها و مغازه‌ها در اجاره دادن باید مراقب باشند زیرا برخی افراد با اجاره املاک، در حوزه تولید رمز ارز فعالیت کرده‌اند و این کار مشکلاتی را برای مالکان ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: تابستان سال جاری بواسطه تمهیدات پیش‌بینی شده، هیچ خاموشی مگر خاموشی‌های گذرای ناشی از وقوع حوادث برق، رُخ نداد.
وی ادامه داد: شاخص خاموشی در سال های ۹۳ و ۹۴ معادل ۸۵۰ دقیقه به اندازه هر مشترک بود که امسال این رقم به کمتر از ۱۳۰ دقیقه رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: با کمک صنعت و مردم تلاش می‌کنیم تا در زمستان نیز خاموشی نداشته باشیم و تاکنون حتی معابر استان هم دچار خاموشی کلی نشده ‌است.
وی اضافه کرد: تمام تلاش وزارت نیرو آن است که امسال در حوزه برق قطعی رُخ ندهد زیرا بدلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت رفع قطع برق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و وجود کلاس‌ها و آزمون‌های مجازی، قطعی برق مشکل ایجاد خواهد کرد لذا تلاش می‌کنیم تا قطعی برق ایجاد نشود.
پیرپیران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های وزارت نیرو گفت: امسال باید ۲ تا ۴ هزار مگاوات ساعت، بهینه مصرف برق در سطح کشور داشته باشیم که ۳۶۸ مگاوات ساعت آن سهم اصفهان است.
وی اضافه کرد: در همین راستا اگرچه در تابستان کوشیدیم پیک شبکه نداشته باشیم ولی در زمستان بحث انرژی مطرح است و باید تلاش کرد تا در همه ساعات شبانه روز، مصرف برق بهینه شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: در همین راستا برنامه‌هایی از جمله کنترل روشنایی معابر در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها، یکی در میان شدن روشنایی معابر بود تا از این طریق امکان بهینه شدن ۷۷۰ مگاوات ساعت فراهم ‌شود.
وی ادامه داد: همچنین فتوسل‌های خاموش و روشن‌کننده چراغ‌ معابر به گونه‌ای تنظیم شده تا این چراغ‌ها صبح ۱۵ دقیقه زودتر خاموش و شب ۱۵ دقیقه دیرتر روشن شود و این کار امکان بهینه‌سازی ۸۴ مگاوات ساعت برق  را فراهم سازد.
وی گفت: کم‌مصرف کردن چراغ‌ معابر، بازرسی میدانی از ادارات در راستای ترویج مصرف صحیح، کاهش برق مُجمتمع‌های مسکونی با همکاری مردم، کاهش نور میوه‌فروشی‌ها، بهینه‌سازی ۲۴ مگاوات ساعت در مراکز نظامی، شناسایی مراکز تولید رمزارز و برخورد قاطع با آنها و کاهش مصرف مشترکان در قالب برنامه‌های تشویقی، از دیگر برنامه‌های ماست.
پیرپیران ادامه داد: ادارات می‌توانند با کاهش نور راهروها، محوطه‌ها، خاموشی آب‌نماها و هوشمندسازی موتورخانه‌ها در راه بهینه‌سازی مصرف برق خود بکوشند از همین‌رو ضمن توجیه ادارات، تیم بازرس انرژی متشکل از نماینده شرکت آب، شرکت برق و بازرسی استانداری نیز در ادارات حضور یافته و روند بهینه‌سازی را دنبال می‌کنند.
وی تاکید کرد: انرژی در هیچ‌ جای دنیا محدود نیست لذا همه باید همه تلاش کنند تا به نحو احسن از انرژی استفاده شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به برخی الگوهای اشتباه مصرف برق یادآور شد: در هیچ جای دنیا روش‌هایی مثل روشن کردن چراغ مغازه‌ها در روز روشن بویژه میوه@فروشی‌ها و لوستر فروشی‌ها مرسوم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار