آیا شما مبالغ باقی مانده از سال گذشته را پَس گرفتید؟
از همان روزهای آغازین شیوع کرونا در اسفندماه گذشته تمام مدارس سراسر کشور با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا به حالت تعطیل درآمد. تعطیلی که تا کنون ادامه دارد و تنها در استان مازندران نزدیک به نیم ملیون دانش‌آموز را به پای تبلت و گوشی‌های هوشمند کشانده است.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 18 January 2021

گفتگو با رئیس توسعه مدارس غیردولتی مازندران درخصوص شهریه مدارس در دوران کرونا؛
▪️عبارت-گروه جامعه: وقتی کرونا همچون آفتی به جان بشریت افتاد، تنها راه مبارزه و نجات جان انسان‌ها، قطع زنجیره و اعمال محدودیت‌ها و تعطیلات گسترده بود که اولین آنها از مدارس آغاز شد.

▫از همان روزهای آغازین شیوع کرونا در اسفندماه گذشته تمام مدارس سراسر کشور با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا به حالت تعطیل درآمد. تعطیلی که تا کنون ادامه دارد و تنها در استان مازندران نزدیک به نیم ملیون دانش‌آموز را به پای تبلت و گوشی‌های هوشمند کشانده است.

▪️در روزهای ابتدایی کسی گمان نمی‌کرد که تعطیلی‌های گسترده نزدیک به یک سال به درازا بیانجامد اما هرچه گذشت مردم بیشتر و بیشتر متوجه وخامت اوضاع شدند تا جایی که چندبار آموزش و پرورش تصمیم به بازگشایی مدرسه‌ها گرفت ولی این مردم بودند که مقاومت کرده و اجازه آموزش حضوری به فرزندانشان در چنین شرایطی را ندادند.

▫️یکی از موضوعاتی که از همان زمان توجه خانواده‌ها را به خود جلب کرد، شهریه مدارس غیردولتی بود که حواشی زیادی به همراه داشت. با توجه به فرارسیدن امتحانات نیم‌سال اول دانش‌آموزان در سال جاری دوباره بحث‌ها پیرامون این مسئله بالا گرفته و به همین سبب عبارت گفتگویی ترتیب داد با مهدی قربان‌زاده رئیس اداره مشارکت های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران تا از چند و چون این ماجرا در استان مطلع شود.

▪️قربان‌زاده شهریه مشخص شده توسط شورای عالی آموزش و پرورش را بر مبنای ساعت آموزش هر مقطع تحصیلی عنوان کرد و گفت: این مبلغ بر اساس داده‌ها و شاخص‌هایی که برای هر مدرسه در سامانه به ثبت می‌رسد ممکن است متفاوت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار