مدیرکل استاندارد اصفهان از صدور نخستین گواهینامه انطباق محصول دانش بنیان در این استان خبر داد و گفت: این گواهینامه برای محصول جدید " عصاره مخمر " مورد استفاده در صنعت خوراک دام و طیور اعطا شد.
کد خبر: ۹۳۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰ 20 January 2021

محمود فرمانی افزود: این گواهینامه در جلسه صبح امروز کمیته ارزیابی فنی با حضور رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به محصول عصاره مخمر شرکت دانش بنیان تالی ژن پارس اهدا شد.

وی با تاکید بر اینکه این نخستین گواهینامه انطباق محصول دانش بنیان برای خوراک دام و طیور در کشور است، اظهار داشت: محصول عصاره مخمر که موفق به دریافت گواهینامه شد موجب بهبود کیفیت شیر و گوشت احشام می شود.

فرمانی صدور گواهینامه انطباق محصول دانش بنیان را کار جدیدی در کشور ذکر و تصریح کرد: شرکت هایی که موفق به دریافت این گواهینامه می شوند می توانند آن را به عنوان تاییدیه برای محصول خود به جامعه هدف داخل و خارج کشور ارایه کنند زیرا با پروانه استاندارد تطابق دارد.

فرمانی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۱ شرکت دانش بنیان دیگر در استان اصفهان در حال طی کردن مراحل اخذ این گواهی هستند که محصولات آنها در زمینه های مختلف مانند فناوری اطلاعات، شیمیایی و تجهیزات الکترونیکی است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر محصولات دانش بنیان، جدید است و استاندارد ملی مدون برای آن وجود ندارد، توضیح داد: به همین دلیل زمینه ای در سازمان ملی استاندارد با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری جهت هویت بخشی به آن و صدور تاییدیه از سوی دستگاه های حاکمیتی و نظارتی برای امکان رقابت در داخل و خارج کشور فراهم شده است.

وی به صدور سه نوع گواهی برای محصولات دانش بنیان توسط سازمان ملی استاندارد اشاره و اضافه کرد: اگر برای محصول مورد نظر استاندارد ملی مدون وجود داشته باشد، نشان " دانش نماد" و اگر بر اساس استاندارد اظهار شده غیر از استاندارد ملی باشد، گواهی " انطباق محصول دانش بنیان " (COC) صادر می شود.

فرمانی ادامه داد: اگر محصول دانش بنیان بر اساس یک ویژگی اظهار شده باشد گواهی " محصول دانش بنیان " (COP )  برای آن صادر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار