در سال جاری آبرسانی از آب شیرین کن مهاباد به مجتمع 9 روستایی موغاردر استان اصفهان صورت گرفت.
کد خبر: ۹۳۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 20 January 2021

مدیرآبفا اردستان اعلام کرد: در سال جاری با اجرای 7 کیلومتر خط انتقال ، 300 مترمکعب در روز آب از محل آب شیرین کن مهاباد به مجتمع 9 روستای موغار انتقال می یابد .
رضا دهقانی افزود: روزانه 1500متر مکعب آب در محل آب شیرین کن مهاباد تولید می شود که علاوه بر رفع نیاز آب شرب مردم مهاباد روزانه 300 مترمکعب آن به مخزن 500 مترمکعبی موغارانتقال می یابد تا از این طریق آب سالم و پایدار مشترکین این مجتمع تامین شود.
وی جمعیت مجتمع روستایی موغار را 2هزار و 600 نفر اعلام کرد و تصریح نمود:آب شرب روستاییان در مجتمع موغار از طریق منابع محلی مانند چاه تامین می شد که متاسفانه به دلیل EC بالا آب چاهها شور می باشد که خوشبختانه با راه اندازی آب شیرین کن مهاباد و اجرای خط انتقال مردم این مجتمع هم از آب شرب سالم و شیرین بهره مند شدند.
وی درادامه پیرامون اجرای طرح 100-300 در منطقه اردستان گفت: در این طرح مقرر گردید آبرسانی به مجتمع 6 روستایی سرهنگچه انجام شود بطوریکه پس از اجرای 25 کیلومتر خط انتقال بیش از 300 خانوار در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شوند.
دهقانی به اصلاح شبکه فرسوده آب دربرخی از روستاهای اردستان پرداخت و عنوان کرد:بدنبال اجرای طرح 300-100 در منطقه اردستان مقرر گردید شبکه فرسوده آب در روستاهای جنبه و مکان،کهنگ، تلک آباد به طول 16 کیلومتر اصلاح و بازسازی شود که تا کنون این پروژه پیشرفت 30 درصدی داشته است
مدیر آبفا اردستان افزود: هم اکنون میزان هدر رفت آب در این روستاها 36 درصد می باشد که پیش بینی می شود با اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب این رقم به 24 درصد کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار