مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: گازرسانی به ۵۳ روستای این استان در حال اجراست که ۲۷ روستا تا پایان امسال صاحب گاز می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ 21 January 2021


سعید توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای گازرسانی به مابقی روستاها به خاطر کوهستانی بودن و سختی مسیر آنها، در حال طراحی و برنامه ریزی هستیم.

وی افزود: تعداد کل روستاهای استان تهران ۵۴۵ مورد است که از این تعداد ۴۸۵ مورد صاحب گاز شده اند و از خدمات این شرکت بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به اینکه ضریب گازرسانی در روستاهای استان تهران به ۹۷.۶ درصد رسیده است گفت: با اجرایی شدن طرح های گازرسانی تمامی روستاهای این استان گازدار خواهند شد.

وی بیان داشت: اکنون یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۰۴ انشعاب گاز در این استان نصب شده و ۲۲ هزار و ۲۱۲ کیلومتر طول متراژ خط تغذیه و شبکه توزیع است.

به گفته وی، سه میلیون و ۵۵۳ هزار و ۶۴۰ مشترک در این استان از خدمات گاز استفاده می کنند.

این مقام مسئول، با اشاره به سایر تاسیسات گازی در استان گفت: تعداد ایستگاه های تقلیل فشار دروازه شهری ۶۱ مورد، تعداد ایستگاه های تقلیل فشار خط مرزی شهر ۴۴۸ مورد، تعداد ایستگاه های تقلیل فشار منطقه ای ۴۵۵ مورد و تعداد ایستگاه‌های گاز فشرده طبیعی استان ۱۷۹ مورد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد افزایش ۱۵درصدی مصرف گاز نسبت به سال قبل هستیم که ۸۰ درصد گاز در مصارف خانگی و تجاری می‌سوزد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، افت فشار یا قطع گاز جایگاه های تقلیل فشار دروازه شهری، آلودگی هوا ناشی از قطع گاز صنایع و اجبار استفاده از سوخت مایع و نبود توازن تولید و مصرف را از مشکلات ناشی از ادامه روند کنونی مصرف گاز عنوان کرد.

وی از ارائه بسته های تشویق مشترکان گاز در مصرف بهینه ماه های سرد سال (دی، بهمن، اسفند و نیمه اول فروردین) خبر داد و گفت: صدور قبض رایگان برای واحدهای خانگی با مصرف کمتر از ۲۰۰ متر مکعب در ماه های سرد سال و ۱۵ درصدی تخفیف برای واحدهای خانگی با کاهش ۱۰ درصدی مصرف، نسبت به سال ۹۶ و ۹۷ در نظر گرفته شده است که در قبوض بهای گاز اعمال می‌شود.

توکلی خاطر نشان کرد: همچنین ۱۵ درصد اضافه بهای گاز برای واحدهای خانگی با افزایش ۱۵ درصدی مصرف در ماه های سرد سال نسبت به سال گذشته برای مشترکان پرمصرف در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی و اداری دمای رفاه ۱۸- ۲۱ در محیط های سرپوشیده را رعایت کنند، گفت: تاسیسات گرمایشی یک ساعت پیش از شروع ساعت اداری در صبح روشن و یک ساعت پیش از پایان وقت اداری خاموش شود و همچنین حرارت مرکزی در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز خاموش باشد.

این مقام مسئول، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ملی در بخش های صدا و سیما در ترویج فرهنگ مصرف بهینه و تشویق شهروندان به رعایت الگوی مصرف، استفاده از ظرفیت سازمان زیبا سازی و شهرداری تهران و مناطق تحت امر در بکارگیری پرتابل ها و بیلبوردها در آموزش و آشنایی شهروندان با راهکارهای مدیریت مصرف گاز طبیعی و استفاده از فضای شرکت بهره برداری مترو تهران در بکارگیری فضاهای تبلیغات محیطی برای آموزش و اطلاع رسانی به مسافران قطار شهری در رعایت صرفه جویی مصرف بهینه گاز نیز ضروری است.

وی از شهروندان درخواست کرد: با پیوستن به کارزار یک درجه کمتر، با کاهش یک درجه‌ای دمای محیط کار و زندگی از طریق کاستن شدت حرارت وسایل گرمایشی، پیوستن به طرح رایگان اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها، پوشیدن لباس مناسب فصل سرد، استفاده از پرده های ضخیم، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و در نتیجه پرداخت گازبهای کمتر، حافظ محیط زیست و گرمابخش منازل هموطنان در نقاط سردسیر کشور باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار