در بازدید از بزرگ‌ترین کارخانه اتوبوس سازی خاور میانه صورت گرفت:
تابناک سمنان: حجت الاسلام حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از بزرگ‌ترین کارخانه اتوبوس سازی خاورمیانه بیان کرد: مطابق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و در جهت حمایت از تولیدگران داخلی و افزایش اشتغال، ورود کالا‌هایی که امکان تولید داخلی آن و تأمین نیاز‌های بازار وجود دارد، ممنوع می‌باشد لذا سازمان بازرسی در این خصوص ورود پیدا می‌کند تا در مقابل مافیای موجود بایستد
کد خبر: ۹۳۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ 21 January 2021

واردات ممنوع! واردات اجناس که داخل ایران به نیاز تولید می‌شوند ممنوع است

رییس سازمان بازرسی کل کشور عصر پنج‌شنبه ضمن بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان گفت: یکی از این واحدها، مربوط به تولید داروهای دامی بود که توفیقات بسیار خوبی کسب کرده و در آستانه راه‌اندازی واحد تولید داروهای ضدسرطان است.
وی  افزود: این واحد تولیدی ۵۰ درصد از نیاز کشور را در حوزه داروهای دامی تأمین می‌کند و البته با مشکلات ارز و نرخ تسهیلات ارز مواجه است که مقرر شد پیگیری‌های لازم از سوی سازمان بازرسی کشور انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان بیان کرد: مشکل دیگر شرکت عقاب‌افشان، واردات خودروهایی است که مشابه آن در این شرکت تولید می‌شود و قرار شد پیگیری کنیم که طبق قانون اگر کالایی در داخل تولید می‌شود و به‌اندازه نیاز کشور است، واردات آن ممنوع شود.

حجت الاسلام درویشیان با اشاره به بازدید انجام‌شده از واحد تولید اتوبوس و مینی‌بوس در شرکت عقاب‌افشان سمنان هم گفت: این شرکت در دو، سه سال اخیر مشکلاتی داشته است و تقریباً تولیدش در حد توقف بوده و اخیراً فعال‌تر شده است و با مشکلاتی در حوزه ارز مواجه است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: مدیریت شرکت عقاب‌افشان اعلام کرده است که می‌تواند نیاز کشور را تأمین کند و علی‌رغم این توانمندی همچنان از خارج سفارش داده می‌شود و که قرار بر این شد این مشکل را پیگیری کنیم و مشکلات ارزی و مسائلی که داشتند، پیگیری شود؛ بنابراین اگر برخلاف قانون و مقررات اقدامی‌شود یا قرار است اقدام شود، پیگیری خواهیم کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر واحد تولیدی که به تملک بانک در می‌آید نباید تعطیل شود و ما ترجیحمان این است که این دست واحدهای تملیکی به دست مالکان آنها اداره و مطالبات بانک‌ها هم به نحوی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های جدی ما در حوزه توسعه کشور، تولید اتوبوس به‌ویژه در داخل شهرهاست؛ اظهار کرد: آلودگی هوا مشکل تعداد قابل‌توجهی از شهرهای کشور و کلان‌شهرها ایجاد کرده که به‌ویژه این روزها بسیار شدید شده و ناشی از وجود خودروهای فرسوده به‌ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار