مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون به سبب استفاده نادرست و غیراستاندارد از وسایل گرمایشی، بیش از ۳۸۰ نفر در استان بر اثر گازگرفتگی با مونواکسیدکربن مسموم شدند.
کد خبر: ۹۳۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 22 January 2021

منصور شیشه‌ فروش افزود: این مدت بر اثر گازگرفتگی‌ در شهرستان‌های مختلف استان ۱۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: ۸۰ درصد از این حوادث برغم استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد رخ داده است و در صورت استفاده صحیح از بخاری و دیگر وسایل گرمایشی، شاهد وقوع اینگونه وقایع نبودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار در باره افزایش خطر گازگرفتگی ناشی از   موانوکسیدکربن در روزهای تشدید سرمای هوا، رعایت الزامات و اصول ایمنی را بهترین راه جلوگیری از حوادث خطرآفرین دانست.

وی اضافه کرد: بخاری‌های بدون دودکش و دودکش‌های معیوب از دیگر دلایلی است که سبب  انتشار گاز موانوکسیدکربن می‌شود.

شیشه فروش،کنترل و بررسی وسایل گرمایشی از سوی کارشناسان را جدی و با اهمیت، تلقی و خاطرنشان کرد: بسته بودن راه‌های ورود هوا، استفاده از دودکش نامناسب، خروجی مشترک و خروج ناقص دود از جمله موارد ایمنی به شمار می‌رود که مردم باید در باره آن حساس باشند و در صورت لزوم اقدام به تعویض یا تعمیر وسایل گرمایشی خود کنند.

وی با بیان اینکه شماره ۱۹۴ حوادث گاز، پاسخگوی مشترکان است اضافه کرد: مردم می‌توانند بررسی اصول ایمنی و استاندارد، استفاده و نصب صحیح لوازم گرمایشی شامل پکیج، بخاری و آبگرمکن و دیگر موارد را با کارشناسان مربوطه مطرح کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: روز گذشته بر اثر گازگرفتگی با مونواکسیدکربن بدلیل نشت دود از لوله بخاری در شهر نایین پنج نفر شامل مرد ۴۲ و زن ۳۴ ساله نوجوان ۱۵ ساله و ۲ کودک سه و ۹ ساله مسموم شدند که توسط اورژانس به بیمارستان حشمتیه نایین اعزام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار