شرکت فولاد مبارکه اصفهان از سال آینده به جای لیزر آلمانی از لیزر ایرانی استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 22 January 2021

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه ۱۰ دی، عمــلیات آزمایش گـرم لیــزر پرتوان kw ۱۰ (کا دبلیو ۱۰) با همکاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مرکز علوم و فنون لیزر ایران با موفقیت انجام شد، گفت: با کسب این موفقیت ارزشمند قرار است از اردیبهشت ۱۴۰۰، این لیزر جایگزین لیزر گازی ساخت آلمان در شرکت فولاد مبارکه شود.
سید مهدی نقوی افزود: آبان پارسال در نمایشگاه اپتیک و لیزر، شرکت فولاد مبارکه با مرکز علوم و فنون لیزر ایران قراردادی مبنی بر تولید و ساخت لیزر فیبری و پرتوان kw ۱۰ امضا کردند و امروز پس از گذشت حدود یک سال، توان ساخت لیزر پرتوان در ایران محقق شد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از لیزر وطنی برای شرکت فولاد مبارکه در مقایسه با نمونه خارجی، از لحاظ میزان هزینه، حدود ۵۰ درصد ارزان‌تر تمام می‌شود و در نتیجه، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند گفت: در صورتی که ساخت لیزر پرتوان در داخل کشور فراهم نمی‌شد، تولید محصولات سرد در فولاد مبارکه با مشکل مواجه می‌شد.
معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه لیزر را یکی از اقلام گران‌قیمت در صنعت برشمرد و گفت: اکنون با دسترسی به توان ساخت لیزر پرتوان در داخل کشور، برنامه‌ریزی برای ساخت ماشین‌های جوش لیزری و برش لیزری فراهم خواهد شد تا با ساخت آن‌ها با قیمت‌های مناسب، این دست از ماشین‌آلات را در اختیار دیگر صنایع قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار