مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: مشکلی در تامین اقلام اساسی شهروندان استان اردبیل وجود ندارد و به اندازه مورد نیاز اقلامی چون مرغ، تخم مرغ ، روغن، شکر و برنج در بازار تزریق می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 23 January 2021

 

حسین وطن‌دوست روز شنبه با بیان اینکه تنها هفت تن از ۲۵ تن نیاز روزانه تخم‌مرغ شهروندان در داخل استان تامین می‌شود، افزود: در حال حاضر با تلاش مسئولان نیاز منطقه با قیمت مناسب از سایر استان‌ها تامین و از هفته جاری به قیمت مصوب بین مردم توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به تامین روغن موردنیاز استان نیز بیان کرد: روغن جامد خانواری به میزان ۴۲ تن توسط دستگاه‌های حمایتی در حلب‌های چهار کیلویی به قیمت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان بین اقشار ضعیف توزیع خواهد شد و در استمرار توزیع روغن مایع نیز طی هماهنگی‌های به عمل آمده ۱۵۰ تن روغن خام در حال حمل به استان بوده که بعد از تبدیل آن به روغن مصرف خوراکی بین مردم توزیع خواهد شد.

وی به تامین کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: از هفته جاری حدود ۵۰۰ تن برنج وارداتی در قالب بسته‌های ۱۰ کیلویی و ۲ هزار و ۶۰۰ تن شکر سفید جهت مصرف خانواری و صنفی و صنعتی به قیمت مصوب توزیع خواهد شد.

وطن‌دوست اظهارکرد: استان در تهیه و توزیع گوشت قرمز نیز هیچگونه مشکلی نداشته و ندارد و قیمت مرغ نیز در بازار به تثبیت رسیده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به تشکیل کمیته رصد و پایش اقلام اساسی و ضروری مردم گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان ، این کمیته موظف است بر اساس تولید داخل ، نیاز و مصرف ، به کسری و حتی مازاد بر نیاز کالاهای اساسی مردم برنامه ریزی کند.

وطن‌دوست بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ هزار تن جو ، ۹۳ هزار تن ذرت و ۴۳ هزار تن کنجاله سویا جمعا ۱۸۰ هزار تن نهاده‌های کشاورزی از طریق سامانه بازارگاه بین واحدهای دامی و مرغداری توزیع شده است.

وی تشریح کرد: برای جلوگیری از توزیع خارج از شبکه نهاده‌ها لازم است با کنترل و رصد توزیع نهاده‌ها با بررسی میدانی و بر اساس فعال و غیرفعال و نیمه‌فعال بودن واحدها ، ظرفیت تولید مندرج در پروانه بهره‌برداری و راست‌آزمایی در توزیع دقیق نهاده‌ها بعمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار