فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم گفت: مشکل ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه در راه‌های ارتباطی خلخال احتمال مرگ و میر مصدومان حوادث رانندگی بین‌راهی در این شهرستان را افزایش داده است.
کد خبر: ۹۳۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 23 January 2021

 

سرهنگ نجات حمزه روز شنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: به علت وجود مشکل ضعف آنتن‌دهی و نقاط کور تلفن همراه در راه‌های ارتباطی این شهرستان اطلاع‌رسانی از وقوع حوادث رانندگی برای امدادرسانی و نجات حادثه‌دیدگان بموقع انجام نمی‌شود.

او اظهارکرد: اقدامات پیش‌بیمارستانی و رسیدگی به وضعیت سرنشینان خودروهای دچار سانحه شده با تاخیر انجام و منجر به فوت مصدومان حوادث رانندگی خلخال می‌شود.

وی گفت: به علت وجود نقاط کور تلفن همراه در بسیاری از راه‌های خلخال تاخیر بیش از یک ساعته آمبولانس و ماموران فوریت‌های پزشکی در محل حادثه ، اقدامات پیش‌بیمارستانی برای مصدومان را کند کرده و منجر به افزایش میزان مرگ و میر اشی از تصادفات رانندگی می‌شود.

فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم با بیان اینکه وضعیت فعلی راه‌های خلخال با افزایش روزافزون تردد و ترافیک همخوانی ندارد، افزود: راه‌های ارتباطی این شهرستان همانند سال‌های دور همچنان فرعی ، کم‌عرض ، فاقد ایمنی لازم بوده و متناسب با افزایش حجم ترافیک نیست.

او با اشاره به اینکه بسیاری از تقاطع‌های خطرناک راه‌های خلخال فاقد امکانات آرام‌سازی و یا روشنایی هستند، اظهارکرد: پیچ‌های خطرناک با قوس‌های تند در راه‌های ارتباطی بیشتر اوقات منجر به وقوع حوادث رانندگی همچون برخورد شاخ به شاخ خودروها با یکدیگر و یا خروج خودرو از مسیر ، واژگونی ، پرت شدن به دره‌های اطراف و یا برخورد با کوه و موانع کنار جاده می‌شود.

او همچنین به سرقت رفتن علایم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در راه‌های ارتباطی منطقه را عامل افزایش احتمال وقوع حوادث رانندگی در خلخال ذکر کرد و افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان باید نسبت به جایگزینی تابلوهای جدید اقدام کند.

وی گفت: قطع برق در مسیر و ایجاد خاموشی در داخل تونل‌های مه‌آلود راه ارتباطی اردبیل - سرچم نیز عامل افزایش وقوع حوادث رانندگی در این مسیر پرترافیک جنوب استان اردبیل می‌باشد.

وی با بیان اینکه ادامه چنین وضعیتی و افزایش تردد خودرو در این جاده‌ها موجب افزایش حوادث رانندگی جاده‌های منجر به تلفات انسانی خواهد شد، تشریح کرد: بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت و یا جرحی در راه‌های خلخال ناشی از خطای راه و پایین بودن سطح ایمنی راه‌ها از جمله وجود پرتگاه‌های خطرساز در کنار جاده و راه‌های فاقد حفاظ ، گاردریل علایم ایمنی بازدارنده ، پیچ‌های خطرناک و عرض کم محورهای ارتباطی بین‌شهری و روستایی است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، تنها راه با مشخصات فنی راه اصلی خلخال مسیر ۳۰ کیلومتری خلخال به فیروزآباد و سه‌راهی اردبیل به سرچم و نیز هشت کیلومتر از ابتدای مسیر ۷۰ کیلومتری راه خلخال به اسالم بوده و سایر راه‌های ارتباطی بین‌شهری این شهرستان از جمله راه‌های پرتردد خلخال به پونل ،اسالم ،شاهرود ،هشجین ،گیوی و ماسوله از نوع فرعی درجه ۲ تا سه و چهار با عرض و مشخصات فنی پایین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار