براساس رتبه بندی مرکز پژوهش غلات
استان اصفهان برترین تولید نان باکیفیت در کشور با سرانه پایین مصرف آرد است.
کد خبر: ۹۳۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 23 January 2021

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان، محسن ضیائی، سرانه مصرف آرد هر شهروند را در ماه ۶ کیلو و ۶۰۰ گرم بیان کرد و گفت: این استان کمترین سرانه مصرف آرد را در کشور دارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان، براین اساس میزان ضایعات نان را در این استان کمتر از میانگین کشوری دانست و افزود: دستیابی به این موفقیت از افتخارات این استان محسوب می‌شود.
محسن ضیائی گفت: براساس میانگین رتبه بندی ۱۰ ماهه سال جاری اعلام شده از مرکز پژوهش غلات وابسته به وزارت صمت، استان اصفهان جزو سه تولید کننده برتر انواع نان با کیفیت در کشور شناخته شده است.
وی، مهمترین عامل دستیبابی به این موفقیت را بهره گیری از تکنولوژی به روز در صنعت آردسازی، فرهنگسازی مردم درخصوص نگهداری مطلوب نان و همچنین آموزش‌های تخصصی به نانوایان برشمرد.
مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان، سرانه نانوایی به ازای هر هزار و ۲۰۰ نفر را در این استان یک نانوایی فعال بیان کرد و گفت: درحالیکه میانگین کشوری به ازای هزار و ۵۰۰ نفر یک نانوایی فعال است.
محسن ضیائی، تعداد نانوایی‌های که آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در این استان دریافت می‌کنند حدود چهار هزار و ۸۰۰ واحد اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار