برگزاري اولین جشنواره ملی خلاقیت کودکان خش خش توسط سمن جوانان جمعیت احیاگران روستاهای ایران با هدف توانمند سازی جوامع محلی و کودکان کم برخوردار کشور برگزار گردید. آثار وارده به دبیرخانه این جشنواره بیش از ۷۰۰ مورد بوده که طی 10روز داوری و در از برگزیدگان اصفهانی تقدیر شد.
کد خبر: ۹۳۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸ 24 January 2021

دبیر جشنواره هدف این جشنواره را رشد و تعالی همه کودکان سرزمین پهناور ایران دانست و تشکیل دبیرخانه های استانی برای برگزاری جشنواره به صورت سالنه به صورت ملی و بین المللی را از برنامه های آتي طرح بیان نمود. سمانه آقایی عنوان کرد: این جشنواره برای اولین بار در کشور به صورت کاملا متقل توسط یک سمن صورت پذیرفت که با حمايت مدیریت شهردوستدار کودک همراه شد. کوان 6تا12 سال مخاطبان طرح بودند.
تعریف خش خش به معنای صدای تحرک در پاییز بود که برای این جشنواره انتخاب گردید تا نشان داد در دوران کرختی و خزان نیز تحرک وجود دارد.برگزاری این جشنواره و دوری آثار ۲ماه به طول انجامید و همزمان با دوم بهمن در جشن بهمنگان که خردسپندینه و اندیشه نیک نهاده شده است خاتمه یافت.
گیویان پور مدیرعامل جمعیت احیاگران روستاهای ایران با اشاره به تغییر نگاه مدیریت کشور به ظرفيت های جوانان، نوجوانان و کودکان در ایفای نقش این گروه ها اهمیت توانمندسازی و مهارت آموزي را از ضروریات جامعه امروز دانست.
افزایش سواد هنری، خلاقیت فردی میتواند در آينده نگری مملکت اثر گذار باشد و نگرش کودک به محیط پیرامون را بگونه ای رشد دهد تا به سمت خلق ایده ها و افکار نو شوند.
توانمندسازی و خلاقیت بستری برای افزایش نشاط، امید و اعتقاد بنفس است که در مناطق حاشیه نشین از ایجاد و گسترش آسیب های اجتماعي پیشگیری مینماید و در نتیجه جرائم و ابتذال نیز به سمت حداقلی ميرود.
هدف اصلي جشنواره خلاقیت شناسایی استعداد های کودکان بدون نیاز به امکانات و ابزار خاص است. این جشنواره داری ويژگي مهم دیگیری نیز میباشد که آن را در نوع خود بينظير کرده است.اختتامیه جشنواره در واقع شروع جریان آموزش انواع مهارت ها و توانمندی های به کودکان مخاطب است و تا سال بعدی همواره دبیرخانه در راستای توانمندسازی، نوآوري و کارآفرینی کودک فعال خواهد بود.
کورش محمدی رئيس انجمن آسيب شناسی ایران در اختتاميه جشنواره خلاقیت خش خش از ایجاد شبکه محلی و استفاده از این طرح در پیشبرد فعالیت های مورد نظر در شهر گفت و با فراگیرکردن موضوع خلاقیت کودک در محلات شهر کیفیت زندگی و مسائل اجتماعي را بیان نمود.

برگزیدگان بهشهر مازندران، زابل سیستان و بلوچستان، بابل مازندران، تهران، کرمان نیز به صورت مجازی مورد تقدیر و جوایز ارسال میگردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار