استاندار خوزستان با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراکز عمومی کاهش یافته است گفت: این موضوع پیام خوبی برای مدیریت ویروس کرونا نیست.
کد خبر: ۹۳۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 23 January 2021

غلامرضا شریعتی روز شنبه در ستاد مبارزه با کرونا استان خوزستان اظهار داشت: تهویه مطبوع در مراکز عمومی به ویژه در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی یک ضرورت است و انتظار داریم مراکز بهداشت به عنوان یک نهاد نظارتی به این موضوع توجه کنند.

وی با بیان اینکه تمام مناطق استان به جز یک شهر اکنون در وضعیت آبی قرار دارند افزود: ملاک بازگشایی اصناف، سالن ها، استخرها، مراکز فرهنگی و ورزشی و اعمال محدودیت ها، مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا است و در تصمیم گیری و صدور مجوز باید به این موضوع توجه شود و اگر سر خود عمل کنیم منجر به هرج و مرج و بی‌نظمی می‌شود.

استاندار گفت: یکی از ابزارهای مهم و موثر در کنترل انتشار ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی است و در مراکز عمومی باید به این شاخص توجه بیشتری شود همچنین باید نظارت و مقررات مربوط به آن تشدید شود.

وی ادامه داد: برخی از شهرستان های خوزستان در بیشتر شاخص های تعریف شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حد انتظار ظاهر نشده اند لذا به فرمانداران این شهرستان ها اخطار می شود تا علل و عوامل را بررسی و برای جبران آن اقدام کنند. اینکه فرمانداران فکر کنند شرایط شهرستان آبی شده و توجه خود را کمتر کنند اشتباه است و احتمال دارد با پیک بیماری مواجه شوند.

شریعتی گفت: حفظ شرایط به دست آمده امر بسیار مهمی بوده و نیاز به انرژی بیشتری دارد لذا از فرمانداران انتظار می رود به این موضوع بیشتر توجه کنند . مسئولان بهداشت و درمان استان به همراه بسیج و سایر ارگان ها و نهادها باید تلاش کنند تا شرایط روز به روز بهتر شود و در این رابطه غفلت از هیچکس پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه حفظ و پایداری شرایط موجود بسیار حیاتی است افزود: دستگاه های پشتیبان از طرح سردار شهید قاسم سلیمانی باید طبق مصوبه به تعهدات خود عمل کنند و کوتاهی از هیچکس پذیرفته نیست. قرار بود فرمانداران در نشست های ستاد کرونا حاضر شوند اما برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس باعث شده تا فرمانداران از حضور در جلسات ستاد امتناع کنند و همین موضوع باعث می‌شود کمتر به مسائل توجه کرده و شرایط به نحو دیگری رقم بخورد.

استاندار خوزستان گفت: حضور نداشتن فرمانداران در جلسات به این معنی است که اهمیت مسئله برای آنها روشن نشده و یا وضعیت برای آنها عادی شده است. انتظار می رود فرمانداران نسبت به کرونا و وضعیت شهرستان ها اهتمام بورزند و بیش از گذشته تلاش کنند تا این ویروس ریشه کن شود.

وی افزود: انتشار بیماری در برخی از شهرستان ها رو به کاهش است که از فرمانداران این مناطق تشکر می شود اما در برخی از شهرستان ها همچون آبادان، دزفول، اندیکا، شوش، شادگان، مسجدسلیمان، هندیجان، بهبهان، دشت آزادگان، آغاجاری و امیدیه روند بیماری رو به افزایش است که فرمانداران هر چه سریعتر باید چرخه انتقال ویروس را قطع و مانع از افزایش بیماری شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار