محمد طاهر عظیمی فشی در گفتگو با تابناک:
سرپرست صندوق کار آفرینی امید استان کرمانشاه از حمایت این صندوق از کسب و کار‌های خرد و مشاغل خانگی و زندانیان آزاد شده خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 24 January 2021

محمد طاهر عظیمی فشی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید تنها نهاد رسمی کشور است که از کسب و کار‌های خرد حمایت می‌کند، در سنوات گذشته ثبت نام متقاضیان در سایت ما آزاد بود، اما از سال ۹۶ بانک مرکزی صندوق را ملزم به حمایت در بخش اشتغال روستایی و عشایری کرد و منابع اصلی به آن سمت و سو حرکت کرد.

وی افزود: در حال حاضر عمده فعالیت‌های صندوق به صورت تفاهم نامه‌ای است، به عنوان مثال در بخش گلیم، فرش، صنایع دستی و میراث فرهنگی تفاهم نامه‌هایی منعقد کرده ایم و حمایت‌های مالی در قالب تسهیلات قرض الحسنه از کسب و کار‌های این بخش‌ها می‌شود.

سرپرست صندوق کار آفرینی امید تصریح کرد: این صندوق با فرمانداری تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده که بر طبق آن ۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به روستاها، کسب و کار‌های خرد و مشاغل خانگی (مانند کسب و کار‌های مربوط به گلیم، گبه، فرش و صنایع دستی) پرداخت می‌کنیم و تا سقف ۳۰ میلیون تومان به هر فرد تعلق می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: فرمانداری از طریق دستگاه‌های اجرایی پشتیبان‌ها و افراد زیر مجموعه را شناسایی و به ما که نقش نهاد حمایتی مالی را داریم معرفی می‌کنند در واقع سازمان‌هایی مانند سازمان صمت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی نقش معرفی افراد و اطلاع رسانی‌ها را بر عهده دارند همچنین تفاهم نامه‌ای با اداره کار و استانداری منعقد خواهد شد که پوشش بسیار خوبی خواهد داشت.

عظیمی فشی تاکید کرد: حمایت مالی صندوق کار آفرینی امید شامل زندانیان آزاد شده نیز می‌شود که در این راستا هم تفاهم نامه‌ای داریم و به این افراد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بدون سپرده گذاری با ۴ درصد کارمزد واقعی برای راه اندازی کسب و کار تعلق می‌گیرد و از افراد داری تجربه، تخصص و استعداد هستند حمایت می‌شود که اقدامات بسیار مطلوبی در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک نیز اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار