مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد: مطابق تحقیقات انجام شده، پساب خروجی از تصفیه خانه همدان قابلیت بهره گیری در مصارف صنعتی، کشاورزی و زیست محیطی را داراست.
کد خبر: ۹۳۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 24 January 2021
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد: مطابق تحقیقات انجام شده، پساب خروجی از تصفیه خانه همدان قابلیت بهره گیری در مصارف صنعتی، کشاورزی و زیست محیطی را داراست.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، سید هادی حسینی بیدار، ضمن اشاره به پژوهش صورت گرفته بر روی پساب خروجی تصفیه خانه همدان گفت: این پژوهش سال گذشته به درخواست نیروگاه شهید مفتح به انجام رسید و بر همین اساس پساب ورودی و خروجی از نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت طرف قرارداد، پارامتر‌های اساسی پساب تصفیه خانه همدان را طی بازه زمانی مورد نظرکنترل نمود، عنوان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته وضعیت پساب تصفیه شده بسیار استاندارد و مطلوب است و هیچگونه مشکل زیست محیطی ندارد.

حسینی بیدار با تاکید بر اینکه مجریان در پژوهش مذکور آیتم‌های زیست محیطی و بهداشتی پساب را به دقت مورد ارزیابی قرار دادند، اظهارداشت: براساس قرارداد منعقد شده، پساب خروجی از تصفیه خانه و کیفیت هوا در ۱۰ نقطه از نقاط حساس نیروگاه شهید مفتح در فصول سرد و گرم مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اذعان به اینکه در این پژوهش بیش از هر چیز آلودگی‌های میکروبی مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: خوشبختانه براساس بررسی‌های صورت گرفته تمامی پارامتر‌های مورد ارزیابی درحد استاندارد‌های مصارف صنعتی و حتی کشاورزی بودند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در این ارزیابی کیفیت پساب قبل و بعد از کلرزنی مورد بررسی قرارگرفت، گفت: کیفیت هوا نیز در نقاط پرتردد پرسنل نظیر سالن کلرزنی، میدان مرکزی، سالن غذاخوری، درمانگاه، ساختمان‌های CW، راهروها، کارگاهها، اتاق کنترل، تصفیه خانه بهداشتی و اطراف برج‌ها ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح با ۲۷۰ هکتار وسعت مسئولیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق را عهده دار است، یادآور شد: پیش از ورود پساب از تصفیه خانه، این مجموعه از چا‌هایی با مصارف شرب برای خنک کنندگی برج هایشان استفاده میکرد که این خود موجب صدمات زیست محیطی فراوانی به منطقه پیرامونی و دشت‌ها شده بود که پس از اتصال به پساب تصفیه خانه تمامی چاه‌ها به جزء دوحلقه از چاه‌ها که مصارف آشامیدنی و بهداشتی دارند مابقی چاه‌ها مسدود شدند.

حسینی بیدار عنوان کرد: در این ارزیابی پارامتر‌هایی نظیر BOD:، COD، TDS، TSS، نیتریت و نیترات، کدورت، فلوراید، سولفات، فسفات، سولفات، فلزات سنگین و شبه فلزات و PH پساب اندازه گیری شد که پس از ارزیابی مشخص شد تمامی این موارد مطابق استاندار‌های سازمان بهداشت جهانی و زیست محیطی می‌باشند.

 

وی اعلام کرد:به دنبال تحقیقات انجام شده مشخص شده پساب خروجی از تصفیه خانه همدان قابلیت بهره گیری در مصارف صنعتی، کشاورزی و زیست محیطی را داراست وضمن دارا بودن استاندارد‌های لازم، هیچگونه مشکلی در فصول مختلف ندارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار