اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 5 بهمن توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳ 25 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 5 بهمن  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 5 بهمن بشرح زیر است:

انهدام باند کلاهبرداری شرکت های هرمی در "تنکابن"

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از انهدام باند شرکت های هرمی با 3 میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان "تنکابن" خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"مسعود تقدیسی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی "تنکابن"، مبنی بر کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی از آنان توسط اعضای یک باند کلاهبرداری شرکت های هرمی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، تعدادی از متهمان را که در حال عضوگیری در شهرستان "تنکابن" بودند، شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: این افراد که در قالب اعضای یک باند 15 نفره در یکی از استان های غربی کشور در آن شهرستان سکونت داشتند و اقدام به تبلیغ و عضوگیری برای یک شرکت هرمی می کردند با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ تقدیسی از کشف مقادیر قابل توجهی لوازم و جزوات تبلیغاتی از مخفیگاه این افراد خبر داد و اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به کلاهبرداری از مردم، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در خاتمه با اشاره به اینکه وعده‌ سرمايه‌گذاري با دريافت سود بالا، مهمترين شگرد شركت‌هاي هرمي است از مردم خواست: ضمن خودداری از شرکت در اینگونه فعالیت ها و تامل در انجام معاملات وسوسه‌ انگيز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند مراتب را به پلیس اطلاع دهند.


----------------------------------------------------


دستگیری عاملان نشر اکاذیب در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری گردانندگان یکی از کانال های مجازی نشر اکاذیب در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی انتشار مطالبی کذب و توهین آمیز در یکی از کانال های مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی، افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان پلیس فتا پس از هماهنگی های قضائی با مهندسی های اجتماعی و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 4 نفر از گردانندگان این کانال در این شهرستان شدند.

سرهنگ شالیکار، تصریح کرد: متهمان که در قالب یک گروه 4 نفره فعالیت می کردند پس از هماهنگی های قضائی دستگیر و سیستم های ارتباطی آنان نیز جمع آوری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه، بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.


----------------------------------------------------


انهدام باند سرقت اماکن خصوصی در چالوس

گروه استان ها- - رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری باند سارقان منزل و اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در شهرستان چالوس خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مسعود تقدیسی در باره جزئیات این خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي چالوس با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند 4 نفره سرقت شدند .

سرهنگ تقدیسی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت از منزل و اماکن خصوصی در آن شهرستان اعتراف کردند .

وی همچنین اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.


----------------------------------------------------


اراذل و اوباش در بهشهر زمینگیر شدند

فرمانده انتظامي شهرستان "بهشهر" از دستگيري 6 نفر از اراذل و اوباش این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در پی درگیری و اخلال در نظم و امنیت عمومی توسط 6 نفر از اراذل و اوباش این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، افزود: در پی این اقدام ناهنجار که مورد رعب و وحشت در بین شهروندان نیز شده بود: ماموران کلانتری 11 با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را که از محل متواری شده بودند شناسایی کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی متهمان در عملیات غافلگیرانه، در مخفیگاهشان دستگير شدند.

سرهنگ عنایتی گنجی با بيان اينكه متهمان پس از بازجوئي و تشكيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند، به افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهروندان را خدشته دار کنند، هشدار داد: با قانون‌شكنان و برهم‌زنندگان نظم

و امنيت بصورت جدي و برابر قانون برخورد خواهد شد.


----------------------------------------------------


توقیف خودروی حامل مواد مخدر در محمودآباد

فرمانده انتظامی محمودآباد از توقیف خودروی سواری حامل 4کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی حرفه ای در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمودحسین زاده در رابطه با این خبر بیان داشت: درپي دريافت خبري مبني بر حمل مواد مخدر توسط یک سوداگر مرگ در یکی از محورهاي مواصلاتي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر متهم را در حین حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری در یکی از ورودی های این شهرستان شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، خاطرنشان کرد، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 4 کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ حسین زاده با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.

وی در خاتمه، با بیان این که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است، از شهروندان خواست :ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


----------------------------------------------------


باند سرقت اطلاعات بانکی در قائم شهر به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از انهدام باند سرقت اطلاعات بانکی با کلاهبرداری 2 میلیارد و 117 میلیون ریالی در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی خادمی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی تعدادی از شهروندان به مراجع قضائی و انتظامی مبنی بر برداشت از حساب بانکی آنان توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی، افزود: در این راستا ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیگیری پرونده ها موفق به شناسایی افرادی که با استفاده از کارتخوان های جعلی (اسکیمر) اقدام به سرقت اطلاعات حساب شهروندان می کردند، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، تصریح کرد:پس از هماهنگی های قضائی، این افراد که در قالب یک باند 4 نفره فعالیت می کردند، در چندین عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ خادمی از کشف اطلاعات بانکی 134 نفر از شهروندان در بازرسی از سیستم های رایانه ای متهمان خبر داد و گفت: این افراد در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 2 میلیارد و 117 میلیون ریال کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند.

خادمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: از واگذاری رمز و اطلاعات کارت بانکی خود به سایر افراد خودداری کرده و در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک موضوع را به مراجع قضائی و انتظلامی اطلاع دهند.


----------------------------------------------------


دستگیری سارق کابل برق در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق کابل برق، با 11 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم و کابل برق از شبکه های توزیع برق شهری، ئر حوزه استحفاظی شهر گتاب موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پاسگاه انتظامی گتاب با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 11 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کرد .

سرهنگ شالیکار در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


----------------------------------------------------


کشف موتورسیکلت سنگین خارجی از داخل اتوبوس درگلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 500میلیون ریال از داخل یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر، بیان داشت : ماموران انتظامی شهرستان گلوگاه در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق موتورسیکلت سنگین خارجی با استفاده از یک دستگاه اتوبوس موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند، اتوبوس حامل موتورسیکلت قاچاقچ را شناسایی و توقیف کردند.

سرهنگ حسن زاده با اشاره کشف یک دستگاه متورسیکلت سنگین خارجی و فاقد مجوز در بازرسی از اتوبوس توسط ماموران انتظامی گلوگاه تصریح کرد:کارشناسان ارزش تقریبی موتورسیکلت مکشوفه را حدود 500میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ حسن زاده در خاتمه با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است،از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اخبار و اطلاعاتی در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .


----------------------------------------------------


کشف 11فقره سرقت احشام در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق احشام و کشف 11فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در تشریح این خبر بیان داشت :در پی وقوع چند فقره سرقت احشام موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات تخصصی یک سارق حرفه ای احشام را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را در مخفيگاهش دستگير کردند.

فرمانده انتظامی نکا خاطر نشان کرد: سارق دستگیر شده که نخست منکر هرگونه سرقتی بود،در بازجویی های فنی پلیسی تاکنون به 11 فقره سرقت احشام اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت را جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.


----------------------------------------------------


سرقت منزل ؛ علل و عوامل وقوع آن

سرقت سبب تزلزل امنیت اقتصادی و اجتماعی شده و مردم را از کار و فعالیت دلسرد می کند.

امروزه از سرقت به عنوان یکی از جرایم مهم اجتماعی نام برده اند که زمینه را برای پیدایش انحرافات و خطرات دیگر فراهم می کند.

سرقت سبب تزلزل امنیت اقتصادی و اجتماعی شده و مردم را از کار و فعالیت دلسرد می کند، زیرا افراد جامعه در صورت احساس ناامنی، تلاش و کوشش خود را نابود شده می بینند به همین منظور در همه جوامع، آن را امری خلاف شرافت انسانی به حساب می آورند.

با توجه به افزایش وقوع سرقت به ویژه سرقت منزل سعی کردیم نظر برخی از اساتید و کارشناسان درون و برون سازمانی را به همراه پیشنهادات در این خصوص ارائه کنیم.

دکتر عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بابل؛

حوادث و اتفاقات تلخ دوران کودکی ممکن است از فرد شخصیتی ضد اجتماعی بسازد در بسیاری از موارد سارقان دارای رفتار ضد اجتماعی هستند، یعنی گرایش درونی آنها به قانون شکنی باعث اصلی اقدام به دزدی می شود.

آزار و اذیت دیگران، سرقت اموال آنها حتی با زور و مجروح کردن باعث لذت اینگونه اشخاص می شود چرا که وقتی دست به چنین کارهایی می زنند تصور می کنند انتقام خود را از دنیای بی رحم گرفته و همه اینها حق و حقوق از دست رفته او هستند.

به همین خاطر آموزش اجتماعی و تربیتی به خانواده ها برای بالا بردن سطح فرهنگ خانواده، پرورش احساس مسئولیت والدین در قبال فرزندان از جمله اقدامات مفید است.

سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران:

نقش خانواده در زمينه نحوه تربيت و كنترل فرزندان جهت جلوگيري از ارتکاب سرقت منزل، اظهار داشت: عوامل بسياري در گرايش افراد به سمت ارتکاب سرقت منزل نقش دارند كه از اين ميان مي توان به عوامل اجتماعي، عوامل فردي، عوامل خانوادگي، سياسي و ... اشاره کرد.

در ارتکاب سرقت فرد، عوامل فردي و خانوادگي نقش موثري دارند که مي توان لذت جويي از امکانات بدست آورده، فشارهاي روحي و رواني را از عوامل فردي و اعتياد خود فرد و والدين، فقر، شيوه هاي نادرست برخورد با فرزندان، اختلافات خانوادگي و بي بند و باري والدين را از عوامل خانوادگي برشمرد.

پيشگيري اوليه مبتني برآموزش مهارت هاي زندگي موثرترين روش مقابله با ارتکاب سرقت منزل مي باشد و مهمترين اهداف پيشگيري از ارتکاب سرقت منزل را ايجاد پیوندهای خانوادگی محکم و استوار به شیوه تربیت اسلامی مي توان بيان کرد.

سرهنگ حاجی پور رئیس اداره برآورد و افکار سنجی فرماندهی انتظامی مازندارن

دو عامل فقر فرهنگی و معیشتی منشا بسیاری از مشکلات خانوادگی است و این در حالی است که ناسازگاری های صدمات جبران ناپذیری را بر اعضای خانواده می گذارد و آنها را مستعد انواع مشکلات روحی و روانی می کند وی همچنین اعتیاد، نوع دوستان، پایگاه اجتماعی اقتصادی خانواده، برخی ویژگی های فردی، نحوه گذاری اوقات فراغت و بدآموزیهای رسانه ای نقش قابل توجهی در بروز پدیده سرقت منزل دارند بیکاری و بی ثمر بودن نیز یکی دیگر از عوامل بزهکاری است.

نبودن امکانات برای کار کردن نوجوان و صرف انرژی آنها در جهتی سازنده، احساس بیهودگی و پوچی در فرد می انجامد که می تواند م

نجر به رفتار بزهکارانه بینجامد

سرهنگ دوم حسین عاملی کارشناس ارشد اداره برآورد اجتماعی

عمل دزدی در افراد سارق بیش از اینکه جنبه دیگرآزاری داشته باشد، ماهیت تامین نیازهای سارقان را دارد و به عبارتی خود سارق برای اینکه نیازهای خود را رفع کرده باشد دست به سرقت می زند.

تحقیقات حاكی است سارقان معمولاً از یكسرى عقده هاى روحى و روانى رنج مى برند و این عقده ها را با ارتكاب سرقت ارضاء مى كنند.

از سوى دیگر سارقان افرادى ضعیف النفس و بى ثبات از نظر شخصیتى هستند كه اعتماد به نفس نداشته و زود تحت تأثیر قرار مى گیرند و ممکن است دست به خشونت بزنند و با آزار و اذیت قربانیان، اموال آنها را بدزدند.

همچنین در میان عوامل اجتماعى فاكتورهایى از قبیل عوامل اقتصادى شامل تورم، گرانى، فقر و نیازهاى اولیه، نیازهاى رفاه طلبانه، نیازهاى كاذب و نیازهاى مقطعى براى مداواى بیمارى ها، فقر فرهنگى، بى سوادى و كم سوادى، تنبلى، تن پرورى، بى عدالتى اجتماعى كه باعث ایجاد ناامیدى در جامعه شده که در وقوع جرایمی همچون سرقت تاثیر گذار است.

از آنجایی که یکی عوامل آسیب پذیري و کجروي نوجوانان و جوانان همنشینی و زندگی با دوستان ناباب در مکان مشترك و برقراري تماس با دوستان ناباب در سن نوجوانی و بلوغ است.پیشنهاد می شود.

خانواده آموزش هاي مناسب را در نحوه برخورد با مطالبات فرزندانشان که به سن بلوغ رسیده اند داشته باشند. همچنین؛ به گونه اي محیط خانه را براي فرزندانشان محیط آرامش و دوست داشتنی قرار داده و با فرزندانشان روابط دوستانه برقرار کند.

یکی از دلایل اصلی وقوع سرقت داشتن دوستان ناباب است با توجه به اینکه سارق یا سارقان افرادی متاهل بوده پیشنهاد می شود به جای ارتباط با دوستان دوران مجردی خود ارتباط خانودگی خود را قوی و همسران خود را به عنوان دوست انتخاب و در حل مشکلات با یکدیگر چاره اندیشی کنند.

سرکار خانم مهدوی کارشناس ارشد روان شناسی

نبود آموزش نيز از عوامل موثر در ارتکاب سرقت منزل است زيرا هر انساني قادر است بسياري از مسايل را ياد بگيرد.

اين كارشناس بالینی، خانواده را مهم ترين مركز آموزش مهارت هاي زندگي برشمرد و گفت: يادگيري مسايلي مانند خونسردي، متانت، تامل، تفكر و چاره جويي براي حل مشكلات در سرنوشت انسان و نحوه زندگي او در تمام دوران زندگي موثر خواهد بود.

فقر اقتصادي نيز عاملي براي بروز اين گونه جرایم است، گاهي مشكلات مالي بر توان و حوصله افراد غلبه مي كند و باعث مي شود افراد گرایش به سمت سرقت داشته باشند.

شخصيت افراد نیز در بروز جرایم موثر است به گونه ای که افرادي كه داراي برنامه ريزي در زندگي هستند، بسياري از مشكلات را پيش بيني مي كنند و با آمادگي قبلي براي هر موردي اقدام مي كنند

می توان عدم امنیت روانی، ضعف اعتقادات دینی، ضعف درآگاهی و شناخت، ضعف درمهارت تصمیم گیری و کمبود ها به عنوان ابعاد روانشناسی پدیده سرقت ذکر کرد. نقطه مقابل آنها افرادي هستند بدون برنامه كه باري به هرجهت، روزگار را مي گذرانند و بيشتر دچار مشكل مي شوند.

تهیه شده در : اداره برآرود معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار