مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان از افتتاح نخستین مرکز علوم کانون استان در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 25 January 2021

سیدمحمد قلمکاریان افزود: این مرکز با همکاری سازمان مردم نهاد "علم‌پژوهان" و بمنظور امکان استفاده و پرورش خلاقیت اعضا در رشته‌های زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و مسائل مرتبط با علوم افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته کودک و نوجوان استان در ستاد دهه فجر گفت: هدف از برنامه‌های ترتیب داده شده برای بزرگداشت پیروزی انقلاب، انتقال مفاهیم و ارزش های اسلام و انقلاب در عرصه های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی به کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: در این راستا سعی شده تا اهداف، رسالت ها و شخصیت‌های تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب در قالب قصه‌گویی، کلیپ و نمایش، به کودکان و نوجوانان، معرفی و آنها با تاریخ واقعی انقلاب و اتفاقات آن آشنا شوند.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه از لحاظ شیوع ویروس کرونا گفت: از ابتدای سال تاکنون درمجموع بیش از سه هزار اثر برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در مراکز کانون تولید و عرضه و ۱۴۳ کارگاه تخصصی مجازی برخط و وبینار توسط مربیان کانون برگزار شده است.

قلمکاریان با اشاره به ویژه برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: این برنامه ها در تمام حوزه‌های کانون از جمله واحدهای ادبی، فرهنگی، هنری، سیار روستایی و انجمن‌های سرود و قصه‌گویی در ۲ قالب حقیقی و مجازی ترتیب داده شده است.

وی اضافه کرد: اجرای جشن و ویژه برنامه‌های استان و شهرستان‌ها بصورت مجازی همراه با مسابقه معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، امام خمینی و شهدای انقلاب و هسته ای، نمایش فیلم و کلیپ، شعرخوانی، خاطره گویی خانواده شهدا  از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: به همین مناسبت مهراوه و نمایشگاه مجازی آثار هنرمندان در مسیر آینده نیز در قالب نقش‌ها و نگاره‌ها با موضوعات انقلاب به همت واحد کارشناسی فرهنگی ادبی و هنری کانون برگزار می‌شود.

وی بازدید مجازی از موزه‌های دفاع مقدس، گلستان شهدا، مراکز علمی و دستاوردهای استان و برنامه‌های مراکز بصورت تولید کلیپ و پخش در پیک امید را از دیگر برنامه‌های کانون برشمرد.

قلمکاریان افزود:۳۳۰ جلد کتاب کانون بویژه هشت جلد در باره کودکان و نوجوانان نیز در این ایام رونمایی می‌شود.

وی، مهراوه قصه‌گویی مشاغل در راستای طرح آینده‌نگری در فضای مجازی به همت واحد کارشناسی ادبی و فراخوان سرودهای انقلاب در قالب همخوانی و ارسال بصورت فیلم و نمایش در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های کانون اصفهان  در ایام بزرگداشت انقلاب اسلامی برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار