مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اگر در مصرف برق صرفه جویی صورت نگیرد ممکن است در ۴۸ ساعت آینده به صورت پراکنده خاموشی‌ مقطعی کوتاه مدت در خوزستان اعمال شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 26 January 2021

محمود دشت بزرگ بیان کرد: ۹۰ درصد تولید برق در کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی است که سوخت اصلی آنها گاز و در گام بعدی گازوییل یا مازوت است و اگر به این نیروگاه‌ها سوخت کافی نرسد در تولید برق محدودیت به وجود می‌آید.
وی افزود: با توجه به سردی هوا در مناطق شمالی و شمال غرب کشور و افزایش مصرف گاز در این مناطق، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها برای تولید برق کاهش یافته و این امر باعث شده بعضی از نیروگاه‌ها از مدار خارج، و کمبود تولید برق وجود داشته باشد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: برای جبران کمبود تولید برق می‌توان با اقدام مدیریت مصرفی در بخش های گوناگون، از اعمال خاموشی احتمالی ناخواسته جلوگیری کرد و اگر این همکاری انجام نشود ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.
دشت بزرگ بیان کرد: شبکه برق، سراسری و به هم پیوسته است و محدودیت در تولید برق در یک نقطه کشور اثر خود را بر روی شبکه برق در کل کشور می‌گذارد و به دلیل همین پیوستگی، ممکن است خاموشی‌هایی در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که زیرپوشش این شرکت هستند، به صورت مقطعی و کوتاه مدت رخ دهد.
وی با بیان اینکه مکاتباتی با مسوولان صنایع برای اقدام مدیریت مصرفی شده اضافه کرد: مشترکان بخش خانگی با مراجعه به سایت‌های شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد یا اپلیکیشن برق من، می‌توانند جدول خاموشی احتمالی را مشاهده کنند. البته با صرفه‌جویی در مصرف برق، می‌توان از این خاموشی‌ها جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار