آثار هنرمند اصفهانی به موزه‌های ویکتوریا آلبرت لندن و آشمولین آکسفورد راه یافت.
کد خبر: ۹۳۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 26 January 2021
آثاری از بداهه‌نویسی دکتر عباس اکبری، عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان به مجموعه دائمی موزه‌های ویکتوریا آلبرت لندن و آشمولین آکسفورد اضافه شد.

جدیدترین این آثار با رویکرد بداهه‌نویسی مورد توجه موزه‌های آشمولین آکسفورد و ویکتوریا و آلبرت لندن قرار گرفته و به بخش دائمی آن‌ها راه یافته‌اند.
هر دوی این موزه‌ها دارای آثاری از سفالینه‌های زرین‌فام سده‌های میانه ایران به‌ویژه کاشان هستند که گاه خطوط تعلیق با رویکرد سنتی خود در کنار سایر نقوش بر آن‌ها خودنمایی می‌کند. آثار راه‌یافته به این دو موزه در دو ترکیب‌بندی متفاوت با تکنیک زرین‌فام و بداهه اجرا شده‌اند.

دکتر عباس اکبری از یک دهه پیش بر روی سفالینه‌های زرین‌فام خود با استفاده از تغییر و تحول در فرم حروف خطوط تعلیق نوشته شده بر سفالینه‌های سده‌های میانه انجام داده است.

این تجربه‌ها در کتاب‌های «ظرف، درس‌هایی از محمد بن ابو البرکات» و «خمیر سنگ» منتشر شده و در نمایشگاه‌هایی به نمایش درآمده است.
عباس اکبری عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان است و چندی پیش هفتمین نمایشگاه انفرادی او با عنوان «نقاشی ممنوع» در گالری طراحان آزاد تهران برگزار شد. او عنوان پژوهشگر برتر در حوزه هنر در سال ۹۹ را از وزارت علوم و فناوری کسب کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار