مدیر کل انتقال خون استان در حال حاضر گروه‌های خونی منفی در اولویت اهدا هستند، کسانی که گروه خونی منفی دارند سعی کنند بیشتر برای اهدای خون مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۳۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶ 26 January 2021
مجید زینلی با اشاره به نیاز سازمان انتقال خون استان به تمام گروه‌های خونی گفت: با توجه به فصل سرما و وجود بیماری کرونا نیاز مصرف خون در مراکز درمانی همیشگی و بصورت روزانه است.
وی با بیان اینکه بیماران تالاسمی، اتاق‌های عمل و مراکز درمانی هر روز به خون نیاز دارند گفت: وضعیت ذخیره خون در استان در شرایط بحرانی نیست، اما به حضور اهدا کنندگان برای اهدای خون نیاز است.
دکتر زینلی افزود: اهداکنندگان باید بین ۱۸ تا ۶۰ ساله باشد و در سلامت کامل روحی و جسمی بوده و داروی خاصی نیز نباید مصرف کنند، همچنین همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون الزامی است.
مدیر کل انتقال خون استان با بیان اینکه تا حدودی مصرف پلاسمای خون کاهش یافته است گفت:در این شرایط، افرادی مایل به اهدای پلاسمای خون خود هستند به انتقال خون استان اصفهان مراجعه کنند.
وی بااشاره به اینکه روزانه حدود ۵ نفر برای اهدای پلاسما کوویدی مراجعه می‌کنند افزود: پلاسما‌های کوویدی در حال حاضر ذخیره می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار