باشگاه خبرنگاران جوان: قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ امروز برگزار خواهد شد و نمایندگان کشورمان حریفان خود را در مرحله گروهی خواهند شناخت.
کد خبر: ۹۳۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ 27 January 2021

به گزارش تابناک سمنان نوزدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا بر طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است که در فروردین ۱۴۰۰ و به صورت متمرکز برگزار شود.

قرعه کشی این رقابت‌ها که برای اولین بار با ۴۰ تیم و در ۱۰ گروه ۴ تیمی (۵ گروه در غرب و ۵ گروه در شرق) انجام می‌شود، امروز ساعت ۱۲ به وقت تهران برگزار خواهد شد. از کشورمان ۳ تیم (پرسپولیس، تراکتور و استقلال به صورت مستقیم) و فولاد خوزستان هم با حضور در پلی آف در این مسابقات حضور دارند.

در این فصل لیگ قهرمانان آسیا و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بر خلاف سال گذشته که تمام مسابقات در یک کشور (قطر) برگزار شد رقابت‌های هر گروه و به صورت قطعی به میزبانی یکی از کشور‌های حاضر در آن گروه برگزار خواهد شد؛ و تمام کشور‌های حاضر در این مسابقات می‌توانند بعد از پایان قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در صورت تمایل برای میزبانی رقابت‌های گروه خود اقدام کنند و در خواست خود را به AFC اعلام کنند.

اما با توجه به قانون اعلامی AFC و حضور ۹ کشور (ایران، عربستان، قطر، امارات، هند، عراق، ازبکستان، اردن، تاجیکستان) در منطقه غرب آسیا شاید شرایط برای میزبانی حداقل یکی از نماینده‌های کشورمان در این رقابت‌ها وجود داشته باشد، میزبانی که حتی می‌تواند نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا را به فوتبال کشورمان عوض کند و حتی باعث شوند که AFC برای برگزاری مسابقات بزرگتر مانند جام ملت‌های آسیا به فوتبال ایران اعتماد کند، اما برای این میزبانی احتمالی این رقابت‌ها، کشور ما باید با رقیبانی قدرتمند مقابله کنند رقیبانی که هر کدام سابقه میزبانی‌های بزرگ بین المللی را دارند.

شرایط ۴ کشور بزرگ غرب آسیا را برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی بررسی اجمالی خواهیم کرد:

ایران:

بدست آوردن میزبانی در این رقابت‌ها می‌توانند بهترین فرصت برای مسئولان فوتبال ما برای نشان دادن توانایی‌ها و امکانات کشور ما و به مسئولان AFC باشد؛ و با توجه به حضور قطعی ۳ نماینده از کشورمان و حضور احتمالی یک نماینده دیگر و همچنین استادیوم‌هایی که در این سال‌ها به چرخه فوتبال کشورمان اضافه شده است می‌توان امیدوار بود که مسابقات یکی از گروه‌های غرب آسیا در ایران برگزار شود.

چهار ورزشگاهی که می‌توان برای میزبانی احتمالی در کشورمان مورد استفاده قرار گیرد.

استادیوم آزادی، تهران 

بزرگترین و بهترین استادیوم کشور ما ، استادیومی که شاید کشوری در قاره آسیا نباشد که به بزرگی آن شک کند .

 

استادیوم فولاد آره نا، خوزستان

استادیوم خانگی و تازه تاسیس تیم فولاد خوزستان که گنجایشی ۳۰ هزار نفری دارد ، و از استادیوم های مدرن ایران محسوب می شود .


استادیوم امام رضا (ع)، مشهد

نخستین ورزشگاه تمام مسقف در ایران با گنجایش ۲۵ هزار نفری خود طبق اعلام afc یکی از مهترین استادیوم‌های داخل ایران است.


استادیوم یادگار امام، تبریز

یادگار امام سومین ورزشگاه بزرگ کشور با گنجایش ۶۷ هزار نفری است. بازی‌های تراکتور سازی در این استادیوم برگزار می‌شود.


امارات:

تیم‌های الشارجه و الاهلی دو نماینده قطعی اماراتی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا هستند و نماینده سوم این کشور نیز العین در مرحله پلی آف به مصاف فولاد ایران خواهد رفت.

اماراتی‌ها که سابقه طولانی در میزبانی‌ها بین المللی دارند امیدوارند با توجه به سابقه درخشان خود در برگزاری مسابقات مانند جام ملت‌های سال گذشته و یا جام باشگاه‌های جهان بتواند میزبانی حداقل یک گروه را در غرب آسیا بدست آورد.

ورزشگاه‌های قابل توجه کشور امارات :


ورزشگاه هزاع بن زاید

استادیومی چند منظوره در شهر العین که مکان بازی‌های تیم العین امارات می‌باشد. ظرفیت این استادیوم ۲۵۹۶۵ نفر است.

آل مکتوم، آلیانز آره نا در امارات 

ورزشگاه خانگی تیم النصر که تنها یازده هزار نفر گنجایش دارد این ورزشگاه شباهت زیادی به استنادیوم خانگی تیم فوتبال بایرن مونیخ، آلیانز آره نا دارد.


ورزشگاه الشارجه

این استادیوم یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های کشور امارات است و بازی های خانگی تیم الشارجه در آن برگزار می شود .

محمد بن زاید 

ورزشگاه خانگی تیم فوتبال الجزیره امارات که علاوه بر فوتبال، ورزش کریکت هم در آن برگزار می‌شود. این استادیوم یکی از مهمترین استادیوم‌های کشور امارات است.


قطر:

قطری‌ها نیز مانند کشور ما با سهمیه ۳ + ۱ در این مسابقات شرکت می‌کنند، تیم‌های الریان، السد، و الدحیل به صورت مستقیم و تیم الغرافه نیز با حضور در پلی آف شانس خود را برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان امتحان می‌کند.

قطری‌ها فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کردند، مسابقاتی که شاید اگر قطری‌ها و توانایی مدیریت آن‌ها در برگزاری مسابقات نبود هیچ زمان برگزار نمی‌شد.

به طور قطع می‌توان قطری را میزبان یکی از گروه‌های منطقه غرب آسیا دانست.

بعضی از ورزشگاه‌های بزرگ قطر:

ورزشگاه الغرافه 

ورزشگاه خانگی تیم الغرافه که ظرفیت ۲۵ هزارنفری دارد.

ورزشگاه محمد بن خلیفه 

ورزشگاه ملی قطر استادیومی که بازی‌های ملی تیم ملی فوتبال قطر در آن برگزار می‌شود.

ورزشگاه عبدالله بن خلیفه 

این ورزشگاه یکی از مجهز‌ترین استادیوم‌ها در کشور قطر است که گنجایش ۱۲ هزار نفری دارد و در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است.

 

عربستان:

سعودی‌ها در این چند سال اخیر هزینه زیادی را برای تجهیز استادیوم‌های خود و به نمایش گذاشتن فوتبال خود به جهانیان داشته اند. عربستانی‌ها در چند سال اخیر حتی موفق شده بودند که تیم‌های بزرگ اروپایی را برای برگزاری بعضی مسابقات خود مثل سوپر کاپ‌ها به عربستان بیاورند.

سعودی‌ها امیدوارند بتوانند با صرف هزینه‌های زیاد میزبانی‌های بزرگتری را نسبت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بدست آوردند و در تلاش هستند که میزبانی جام ملت‌های پیش رو را نیز به دست آورند.

نماینده‌های عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱، الهلال، النصر و الاهلی به صورت مستقیم و الوحده نیز در پلی آف این مسابقات قرار دارد.

استادیوم‌های بزرگ عربستان برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا :

استادیوم ملک عبدالله 

یکی از مدرن‌ترین استادیوم‌های خاورمیانه است که با هزینه ۵۶۰ میلیون یورو ساخته شده است این استادیوم بیش از ۶۲ هزار نفر گنجایش دارد.

ملک فهد 

استادیوم خانگی تیم الهلال عربستان که یکی از مهمترین استادیوم‌های عربستان محسوب می‌شود.

 

ورزشگاه الاتحاد 

ورزشگاه خانگی تیم الاتحاد عربستان یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین استادیوم‌های آسیا محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار