نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برنامه های بزرگداشت دهه فجر امسال، باید پرمحتوا، تاثیرگذار و تبیینی باشد، تا با پاسخگویی به شبهات توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.
کد خبر: ۹۳۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 27 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت یوم الله دهه فجر با تاکید بر تلاش در جهت تقویت اقتصاد کشور گفت: توجه به تبلیغات محیطی، فضاسازی و برگزاری جشن های پیروزی انقلاب خوب است، اما آنچه نیاز امروز کشور است؛ در کنار حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان غنا بخشی به محتوای برنامه های گرامیداشت دهه فجر است.

امام جمعه تبریز با اشاره به توطئه های عظیم و سخت دشمنان علیه انقلاب مردم ایران در ۴۲ سال گذشته اضافه کرد: جشن واقعی برای گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب تلاش برای تقویت اقتصاد و رونق تولید داخلی است که همه آحاد مردم و مسئولان در به ثمر رسیدن آن نقش و وظیفه بزرگی دارند. وی با تاکید بر اینکه نباید فریب زبان بازی دشمنان را بخوریم، گفت: ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان توطئه ای که دشمن سالهاست آن را دنبال میکند، اما باید مراقب باشیم دشمنی که از در بیرون رانده ایم دوباره از پنجره وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال است با توکل بر خدا در برابر دشمنان ایستادیم، ادامه داد: ابعاد معنوی و توکل بر خدا را در خودمان تقویت کنیم تا رسیدن به اهداف انقلاب همچون گذشته به پیروزی برسیم.

امام جمعه تبریز وحدت، همدلی، یکپارچگی و انسجام مردمی را از مهمترین مولفه های غلبه بر دشمنان دانست و گفت: در این راستا باید تمامی سلایق، گروه ها، جناح ها و آحاد مردم در برابر دشمنان متحد شوند و حرف واحدی داشته باشند. وی با تاکید بر ارتقا سطح آگاهی مردم نسبت به عمق استراتژی راهبردی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف نهایی دشمنان تغییر نظام اسلامی و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران است، به همین منظور باید آگاه سازی عمومی نسبت به واقعیات سیاسی و مقابله با تحریم ها و نیز تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و نیز ایجاد ثبات در اقتصاد و معیشت مردم در اولویت قرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم توجه به محرومان در دهه فجر را مهم خواند و ادامه داد: در این ایام لازم است مسئولان به مشکلات اقتصادی مردم توجه بیش از پیش داشته باشند و نسبت به تقویت حس ملی و ایجاد آمادگی های لازم بین نیروهای انقلابی و مردم بیشتر و بهتر وارد عمل شوند. وی پیام دهه فجر امسال را فعال سازی آحاد مردم و آماده سازی مردم برای مقابله با دسیسه های دشمنان اعلام و اضافه کرد: در این زمینه بهره گیری از امکانات فضای مجازی برای جریان سازی سالم و پاسخ گویی به شبهات و ابهامات بسیار ضروری بوده و مهم می باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی احیای روحیه انقلابی گری در جامعه را جزو مهمترین اقدامات برای تداوم راه پرصلابت انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: تجلیل از نیروهای انقلابی و مبارزان دوران انقلاب اسلامی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گامی مهم و پسندیده در راستای تکریم این نیروها است و می تواند در زنده نگه داشتن آرمان های اصیل انقلاب اسلامی مهم و تاثیرگذار باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این جلسه با ارایه گزارشی از اقدامات ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان، از فعال شدن کمیته های مختلف این ستاد خبر داد و گفت: در این راستا تعداد ۳۶۰ عنوان برنامه در شهرستان تبریز تدارک دیده شده است که این میزان برنامه در شرایط کرونایی قابل توجه است.

حجت الاسلام رسول برگی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری تجمعات مردمی و عمومی برنامه های دهه فجر وجود ندارد، ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی برای اولین بار در روز ۱۲بهمن، تجلیل از مادران و همسران شهدا، نورافشانی شب های ۱۲بهمن، ۱۵بهمن و ۲۲بهمن، حضور و غبارروبی مزار شهدای ارامنه تبریز، برگزاری انواع مسابقات فرهنگی، ورزشی، هنری در ادارات و سازمان های مختلف و راهپیمایی خودرویی همزمان با آغاز دهه فجر را از جمله برنامه های تدوین شده ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان شرقی اعلام کرد./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :