بامشارکت پژوهشگران اصفهانی
سامانه ستاو با هدف ارتقای ورزش در دانشگاه‌ها با مشارکت پژوهشگران اصفهانی طراحی و راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 27 January 2021

عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، هدف از راه اندازی این سامانه را رفع  برخی مشکلات و چالش‌ها در حوزه ورزش و تربیت بدنی دانشگاه‌ها دانست و گفت: برای رفع این مشکلات پس از ساعت‌ها کار پژوهشی گروهی ۱۰ نفره از مبتکران و متخصصان جوان دانشگاه صنعتی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سامانه‌ای تحت عنوان ستاو به درخواست اداره کل تربیت بدنی و ورزش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ایجاد و راه اندازی شد.

مجتبی بابایی با اشاره به اینکه این سامانه از ۱۰ ماه پیش و با ورود ویروس کرونا به کشورمان با جدیت کار خود را شروع کرد افزود: سامانه ستاو همان سامانه سلامتی، تندرستی، آموزش و ورزش در حوزه دانشگاه است.
وی گفت: برگزاری کلاس‌های آنلاین، تبادل اطلاعات بین استاد، دانشگاه و دانشجو، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بررسی مقالات علمی و پژوهشی حوزه ورزش، تدریس علوم تربیت بدنی و ورزش در دانشگاه ها، سلامتی و تندرستی سنجی دانشجویان، برگزاری رقابت‌های ورزشی، ارتباط دانشجویان و اساتید با انجمن‌های مختلف ورزشی دانشگاه‌ها و ارزیابی نهایی دانشجویان در درس تربیت بدنی و خیلی موارد دیگر از مهمترین کاربرد‌های این سامانه تخصصی حوزه ورزش دانشگاهی است.
عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، حضور بیش از ۸۰۰ دانشگاه را در این سامانه و حدود ۳۰ هزار کاربر در استفاده از این سامانه فعال دانست و افزود: حدود ۵۰۰ مربی و استاد دانشگاه به صورت مستمر در این سامانه فعال هستند و بیش از ۵ هزار نوع تمرین هم در آن هم اکنون فعال شده است.
دکتر مجتبی بابایی گفت: یک قابلت اساسی این سامانه نسبت به سامانه‌های خارجی این است که بیشتر سامانه‌های قبلی در این حوزه به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و در واقع هرکدام آن‌ها فقط یک موضوع خاص را پوشش می‌دهد درحالیکه این سامانه بومی همه موضوعات حوزه ورزش دانشگاهی را به صورت کامل و استاندارد تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: سامانه ستاو این قابلت را دارد که برنامه‌های متنوع و کاربران نامحدودی را با پهنای باند بالا و طبق قوانین و موازین کشورمان تحت پوشش خود قرار دهد و در آینده نزدیک هم این سامانه به صورت گسترده در تمام دانشگاه‌های کشور راه اندازی خواهد شد و این قابلت وجود دارد که ورزش حرفه‌ای و قهرمانی کشورمان هم از آن استفاده موثری داشته باشند.
سامانه و نرم افزار ستاو قابلت استفاده بر روی همه گوشی‌های تلفن همراه و تبلت و لپتاپ را هم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار